marți, 8 martie 2016

MarYan : Trilogia MATRIX (1999-2003) sau TREZIREA la REALITATE prin ELIBERAREA din MATRICE.



Trilogia MATRIX
(1999-2003)
sau
TREZIREA la REALITATE
prin
ELIBERAREA din MATRICE





Oare există vreun Cititor al acestui Blog care să nu fi auzit şi, mai ales, să nu fi văzut  Trilogia MATRIX a Fraţilor (Lana şi Andrew Paul) Wachowski ?...

Cu siguranţă că „nu prea”, dar dacă, totuşi mai există astfel de persoane – probabil dintre cei foarte tineri, care abia acum descoperă dimensiunea metafizicii şi a spiritualităţii – vă recomand cu căldură ca să vizionaţi, în cât mai scurt timp, această Trilogie...


De la bun început, înainte de orice alte comentarii şi observaţii (care, prin complexitatea lor, vor genera un articol mult extins), oferim link-urile de vizionare ale acestor trei filme „fabuloase”, de tip „SF” :



 


 



 
Ca de obicei, iniţial nu am avut vreo „programare” în a scrie despre această Trilogie, însă, după iniţierea acestei „Categorii-Subiect”, al Filmelor (Documentare) „altfel decât majoritatea”, prin filmul „Thrive”, am decis ca să continui cu filmul documentar care ar putea fi considerat a fi primul (din Noul Mileniu şi în „Noua Energie”) din această categorie, ce „a spart gheaţa” şi a bătătorit o Cale pentru o întreagă pleiadă de filme (documentare), în acest sens...

...Şi care, contrar credinţei multora, nu este celebrul „The Secret” („Secretul”), creat şi apărut iniţial în 2006, ci poate mai puţin cunoscutul „What the... (beep) do we know?” („Şi noi, ce... mai ştim, de fapt ?”), apărut încă din 2004 – la scurt timp după manifestarea celebrei CONCORDANŢE ARMONICE, din Noiembrie 2003.

Aşadar, din aproape în aproape, străduindu-mă să realizez, cel puţin pentru început, o poziţionare „crono-logică” a acestor prime documentare care deja i-au marcat pe majoritatea oamenilor treziţi nu doar în ultimii ani, ci chiar şi pe cei mai în vârstă – ei bine, am realizat că acest „prim documentar” al mileniului (care a deschis larg Calea pentru super-mediatizatul „The Secret”) a fost puternic inspirat, prin alegoriaCăderii în Vizuina Cuantică a Iepurelui”, tocmai de către Trilogia MATRIX, şi mai ales de primul film, din 1999...

...Şi, astfel, am realizat mai bine că acest prim film, al Trilogiei, din 1999, a fost adevăratul „Deschizător de Cale” pentru NOILE FILME (artistice, dar şi documentare) de tip „Cunoaştere Spiritual-Metafizică” ale Noului Mileniu !



Este fascinant de observat câte conexiuni surprinzătoare putem descoperi atunci când începem să „săpăm”, aflând de alte aspecte pe care le cunoşteam (separat) şi care, dintr-o dată, le observăm a fi într-o strânsă conexiune unele cu celelalte...

De exemplu : ce legătură credeţi că există între filme SF „memorabile”, din ultimii ani – de genul „V de la VENDETTA” din 2006 (celebrul film „anti-Sistem” despre deja celebrii ANONYMOUS), „CLOUD ATLAS” din 2012 (atât de complex, cu vreo şase scenarii desfăşurându-se în acelaşi timp : în trecut, prezent şi viitor, cu implicarea ideii de reîncarnare) sau, unul dintre ultimele „SF”-uri din 2015, „ASCENSIUNEA lui JUPITER” – şi Trilogia MATRIX ?...


...Ei bine, elementul comun este reprezentat chiar de către Regizorul acestor filme, care este acelaşi, sau mai bine zis sunt aceiaşi Fraţi WACHOWSKI – „o (aparentă) ea”, LANA, şi „un el”, ANDREW PAUL.

În acest fel, o asemenea Carte de Vizită ne oferă de la bun început o imagine mult mai limpede despre Creatorii Trilogiei Matrix, care se pare că nu au apărut „din neant” şi nici nu au dispărut imediat după aceea, precum (trecătoarele) Stele Căzătoare...



Acum, după ce am lămurit (deoamdată, căci vom reveni cu imagini surprinzătoare, mai spre final...) acest prim aspect, al Creatorului Trilogiei, haideţi să ne apropiem de mai multe detalii legate de acţiunea acesteia (şi, mai ales, a primului film din 1999), în special pentru cei care încă nu au vizionat sau care au cam uitat detaliile semnificative ale Trilogiei...

Este evident că vom prezenta în acest articol şi propria noastră viziune – cu elemente inedite, sperăm – în ultima parte a acestui lung articol, însă, până atunci, vom expune câteva date din prezentarea generală oferită de Marian MATEI pe Blogul său, „antiiluzii” (căruia, de data aceasta, cred că i-am scris corect numele...) :


„Trilogia fraţilor WACHOWSKI debuta, în 1999, cu primul film al seriei, „The Matrix” („,MATRICEA”), care stabilea un standard greu de atins ca şi efecte speciale şi unul neatins, încă, din punct de vedere al originalităţii scenariului, ce integra într-un tot unitar, referirile la sub-culturile „cyber-punk” şi „hacker”, cu ideile filozofice izvorâte din teoriile lui Rene DESCARTES, Immanuel KANT, PLATON şi cu simboluri întâlnite cam în toate religiile majore ale Planetei.

Seria a continuat cu alte două filme lansate în acelaşi an, 2003, „Matrix Reloaded” („MATRIX Reîncărcat”) şi „Matrix Revolutions” („MATRIX - Revoluţii”), mai puţin agreate de critică, dar care în perspectiva fanilor şi chiar a filozofilor, completează universul descris de primul film al seriei, răspunzând complet întrebărilor, deloc puţine, generate de acesta.

Trilogia descrie un viitor destul de sumbru, în care realitatea percepută de majoritatea omenirii, este, de fapt, o complexă simulare interactivă, Matrix, creată de maşinile guvernate de o inteligenţă artificială, cu scopul de a menţine oamenii sub control şi de a le folosi activitatea electrică corporală, în transa în care se află, ca surse de energie, în absenţa energiei solare de care aceştia au privat maşinile, într-un prim război purtat, se pare, în anul 1999.

Acţiunea filmului gravitează în jurul personajului principal, Thomas A. Anderson, sau NEO, pe numele său de hacker, care reprezintă personificarea Alesului şi  pe care Morpheus îl răpeşte Matrix-ului, ferm convins că el este Mesia, a cărui apariţie fusese prezisă de un personaj central al Mişcării de Rezistenţă, Oracolul.



Ideea filozofică centrală a filmului, constă în exploatarea temerii esenţiale ce reiese din opera geniului renascentist, Rene Descartes : „Dar dacă viaţa actuală este doar un vis ?

O simplă speculaţie filozofică, am putea spune, întâlnită sub o formă puţin diferită şi la KANT şi BAUDRILLARD, dar şi în budism, este transformată, în filme, în realitatea terifiantă a unui vis impus drept realitate, unei omeniri, în majoritate inconştientă.

Violenţa din film, deloc nesemnificativă, este compensată de ideea practicării ei într-un mediu de fapt virtual şi nu la modul gratuit, ci în scopul mai mult decât nobil, de a salva întreaga umanitate, iar coregrafia artelor marţiale practicate de eroii acţiunii, este la superlativ.

Filmele au avut o priză deosebită la public, dovedită de cultul generat în jurul lor şi de sumele imense încasate în timp, de peste 1,6 miliarde $, şi de asemenea, prin faptul că pun sub semnul întrebării orice autoritate care solicită o supunere necondiţionată, în virtutea unor prerogative impuse prin forţă, context poate mai puţin evident la data lansării primului film, dar mai mult decât clar în anii ce i-au urmat lui Septembrie 2001 şi conflictelor aberante declanşate, în lume, de Imperiul American.”


Bun... Atât Marian Matei, cât şi alţii, insistă pe perspectiva „filozofică” oferită de Trilogia Matrix, inspiraţi şi de un documentar de exact o oră, ce abordează ideile de tip filozofic ce ar fi stat la baza Trilogiei : „Re-Întoarcerea la Sursă sau Filozofia din Trilogia MATRIX”... :




...Şi care este prezentat, şi acesta, de acelaşi Marian Matei, inclusiv din perspectiva Traducătorului acestui interesant documentar :

Documentarul de faţă, opera regizorului Josh ORECK – pare-se, niciodată tradus în limba română – vine poate târziu pentru noi, ţinând cont de data lansării lui, 2004, dar am considerat necesar ca să fie cunoscute toate implicaţiile religioase şi mai ales filozofice ale trilogiei, exemplificate perfect de o pleiadă de filozofi, dintre care îl voi aminti doar pe profesorul Universităţii Princeton, dr. Cornel WEST, care este şi unul dintre protagoniştii seriei ca şi consilier al unicului oraş al omenirii, ZION.

Se pare că ei, huliţii filozofi, deţin de milenii cheia eliberării minţii umane din capcana cotidianului inutil şi noi ne învrednicim, abia astăzi, să le descoperim meritele, într-un moment în care, probabil că modificarea Frecvenţei de Rezonanţă Schumann, ne deschide gândirea spre experienţe, altfel imposibile.

O fac acum, recunoscând fără rezerve, că acel „cogito” al lui Descartes, este cu siguranţă cu mult mai important decât „ergo sum”, fiindcă de milenii ne străduim doar „să facem” şi prea puţin „să fim”, pentru a reflecta la adevărata natură umană, la Scânteia Divină ce ne animă, la comuniunea deplină cu o Conştiinţă Unică, Supremă, căreia ateii îi conferă denumirea de Univers, cu toate sinonimele lui, dar pe care noi ştim să o numim simplu, pe nume : DUMNEZEU.”




Iată, aşadar, o prezentare în cuvinte şi o alta în imagini a Perspectivei FILOZOFICE oferite de această Trilogie MATRIX care, deja, este văzută a fi Punct de Reper pentru filmografia SF, adevărată „Cap de Operă” (de la „Capo-d’operă”)...


Însă ce spuneţi şi de o perspectivă „mai profundă”, una metafizico-spirituală (alegorică) ?

Punctez acest aspect, acum, amintindu-mi de ceea ce, încă de acum mai bine de 20 de ani, meditam în privința acestei idei.

Astfel, cercetând legătura dintre Filozofie, Religie şi Metafizică (Spiritualitate Pură), am perceput foarte clar, la un moment dat, distincţia dintre acestea prin modul în care este aplicată o anume propoziţie (Afirmaţie) : „EXISTĂ DUMNEZEU”.

Astfel, dacă zona „periferică” a acestei „Afirmaţii Sferice” este asigurată de FILOZOFIE, prin Afirmaţia care devine întrebare (îndoială) : „EXISTĂ DUMNEZEU ?” („O fi ?... N-o fi ?”, „Ce-o fi?”, „Cum o fi?” ş.a. – ale Filo-Sophiei), RELIGIA pătrunde mai adânc în această Sferă, oferind Răspuns categoric la nenumăratele îndoieli şi alegaţii de tip filozofic : „EXISTĂ DUMNEZEU !”...

...În timp ce Metafizica Pură, ca Spiritualitate eliberată de atribute şi ne-numărate alte „sofisme” („deşteptăciuni”, ca întortocheri ale minţii!), afirmă Simplu şi Direct, chiar în „nucleul” acestei Esenţiale Afirmaţii : „EXISTĂ !” (Existenţa, Spiritul Pur, Iubirea Necondiţionată), sub forma : „(EU) SUNT !”... şi atât, PUR şi SIMPLU !...




Am venit cu aceste imagini pentru a vă ajuta să înţelegeţi că numeroasele interpretări filozofice sunt interesante, însă şi mai multe dintre acestea ar putea fi simple SPECULAŢII ale MINŢII care VIN din VECHEA ENERGIE, a Vechiului Pământ...

...În timp ce abordarea Metafizic-Spirituală, Eliberată de filo-sofisme ce înfierbântă mintea, pare a fi abordarea cea mai Simplă şi eficientă şi care pare a se apropia mult mai mult de Esenţa Mesajului Primordial transmis de Trilogia Matrix, decât o face Filozofia sau, la fel, Religia.

Consider că această mult mai profundă „Atingere a Esenţei” este realizată de următorul comentariu, regăsit pe blogul unui anume Radu UNGUREANU (de care mărturisesc că, până acum, nu prea am auzit), în articolul „Filmul MATRIX 1999 – decodat, semnificaţii” şi care pare a fi preluarea unui material originar din limba engleză, a cărei Sursă nu este deloc precizată (şi, din care motiv, nici eu nu v-o pot oferi)...

...Aspect pe care iniţial l-am perceput intuitiv, şi a cărui confirmare a venit prin detaliul dinspre finalul articolului respectiv, când Mesajul din limba latină de deasupra uşii Oracolului din Trilogie – „Temet nosce” (sau „Nosce te ipsum”), care înseamnă „Cunoaşte-te pe Tine însuţi/însăţi” – ei bine, în articolul blogger-ului român este mai întâi tradus în engleză şi abia apoi în română, ceea ce evidenţiază materialul unui traducător din limba engleză, şi nu al unui autor român...

Dar, dincolo de ignorarea Sursei (informaţionale), rămâne meritul traducerii unui material cu adevărat deosebit, despre semnificaţiile ezoteric-alegorice ale Trilogiei MATRIX, pe care eu nu le-am re-găsit nicăieri în altă parte şi care oferă o imagine mult mai profundă a ceea ce au dorit să transmită Creatorii (Regizorii), dincolo de imagini cu acţiuni violente şi cu „efecte speciale”, de tip SF.


 
Aşadar, iată acest pătrunzător articol către ESENŢA Mesajului Trilogiei MATRIX (cu referire predominantă la primul film, din 1999) :


The Matrix („Matricea”), trilogia fraţilor Wachosky este, probabil cel mai bun, complet film apărut vreodată. Înainte de toate, pentru suportul vostru vă recomand să revedeţi trilogia, asta dacă nu cumva le-aţi văzut de nenumărate ori, ca mine.


Să începem :

În primul rând, pe lângă faptul că e un film SF...

...The MATRIX” este o Alegorie (un procedeu artistic, poem, poveste constând în exprimarea unei idei abstracte, unui adevăr ascuns, prin mijloace concrete cu semnificaţii morale)...


...o alegorie despre lumea noastră care se află sub Control total, control deţinut de un Sistem ascuns, Ocult, care ne vrea uşor de manipulat, supuşi şi obedienţi – o lume pe care o trăim deja.

Aceasta este o alegorie despre cum această Planetă este transformată într-o societate-închisoare în care oamenii îşi duc traiul inerţi şi dependenţi de Sistem, o închisoare a minţii.

Vestea bună este că trilogia oferă şi „cheia, soluţia a cum ne putem de-conecta de Matrice.


Pentru început, este bine de ştiut că fiecare film răspunde la câte o întrebare existenţială.

Primul răspunde la întrebarea :

„Ce este Matrix ?


Acţiunea filmului începe într-un hotel denumit simbolic, „The Heart of the City” („Inima Oraşului”). Vom vedea pe parcurs că acest lucru nu este întâmplător, totul începe şi se termină în acelaşi loc : în INIMĂ.

Toată povestea conturează un cerc complet, un ciclu, NEO aflându-se la finalul filmului în acelaşi loc de unde a pornit acţiunea.

Apoi, la începutul fiecărui film din trilogie o avem în prim-plan pe TRINITY (ca simbol pentru Inimă şi Suflet – vom vedea mai încolo) în situaţii tensionate sau atacată de agenţi, apărători ai Sistemului.


Trezirea


De asemenea, îl avem pe Neo, sau Thomas Anderson (programator), pe care îl vedem dormind la începutul fiecărui film, fiind „adormit” – ceea ce sugerează că noi suntem adormiţi, deoarece Th. Anderson reprezintă Omul, reprezintă poziţia noastră ca persoană obişnuită, prinsă în capcana Matricei.

El primeşte un mesaj criptat pe calculator, care îi transmite : „Trezeşte-te, Neo... aparţii Matricei” – aceasta fiind o Trezire a Conştiinţei şi nicidecum o trezire din somn.
  


Camera 101 (apartamentul său) este o trimitere directă către Filmul „1984”, ecranizat după cartea cu acelaşi nume, scrisă de George ORWELL.

În „1984”, camera 101 este camera de tortură, camera groazei, a fricii în care va ajunge în cele din urmă personajul principal.

Aşadar, apartamentul său este locul unde sunt ascunse cele mai mari frici ale sale (chiar şi uşa o deschide doar cu „un singur ochi”).

 

Simulacra and Simulation este locul în care Neo îşi ascunde diferitele programe hack-uite şi banii, este o carte...

...Şi nu orice fel de carte, ci „Simulacra and Simulation”, o carte reală scrisă de Jean BUADRILLARD, după care s-a inspirat şi filmul.

J. Buadrillard susţine că ceea ce s-a întâmplat în cultura post-modernă este faptul că societatea a dat atât de mult credit tiparelor, modelelor şi mapelor (agendelor) create, încât a pierdut legătura cu teritoriul, cu lumea reală, care a precedat tiparele.

Însăşi realitatea a început să imite tiparele create care acum preced şi determină lumea reală. Contactul cu lumea reală e nul.


Până la întâlnirea dintre Neo şi Morpheus, mai sunt o serie de întâmplări şi replici cu însemnătate :

- Sincronicitatea dintre mesajul-îndemn criptat de pe calculatorul său : Follow the White Rabbit” („Urmăreşte Iepurele Alb”) şi apariţia iepuraşului la uşă (tatuajul de pe umărul fetei)...

- Întâlnirea şi dialogul cu Trinity, având la bază întrebarea centrală :Ce este Matricea ? şi replica acesteia : Răspunsul este acolo, afară ! Te va găsi... dacă îţi doreşti cu adevărat ! sugerează că „foamea”, dorinţa de a afla adevărul trebuie să fie prezentă, pentru a putea primi răspunsuri.


- Apoi, la locul de muncă, urmează o întâlnire cu şeful său şi un dialog :

Ai probleme cu autorităţile, dle Anderson. Te crezi deosebit, crezi că ţie nu ţi se aplică regulile... toţi angajaţii înţeleg că fac parte dintr-un întreg... iar dacă un angajat are o problemă, întregul are o problemă”, care denotă :

 - existenţa unei puteri superioare, autoritate în faţa căreia trebuie să te supui ;

 - Neo este cel care „s-a trezit”, şi s-a săturat de obedienţă şi supunere ;

 - conceputul de colectivism şi eradicarea celor care gândesc înafara lui.


Agenţi ai Sistemului îl prind pe Neo şi sădesc frica în el, reducându-l la tăcere, iar apoi îi introduc un dispozitiv în organism, ca un cip, pentru ca Sistemul să îl poată controla, urmări.

Sistemul te vrea tăcut !



Trinity este cea care îi aduce faţă în faţă pe Neo şi Morpheus.

Fiecare personaj are câte o reprezentare alegorică, ei reprezintă diferite aspecte, expresii ale conştiinţei noastre, 3 moduri de exprimare a Conştiinţei :

Gândurile – Emoţiile - Acţiunea :


- MORPHEUS (simbol al Gândurilor) este Mintea, Inteligenţa, cel care ne arată Adevărul.

- TRINITY (simbol al Emoţiilor) reprezintă partea feminină, Spiritul, Inima, Compasiunea, Dragostea.

Trinity este puntea de legătură dintre Neo şi Morpheus, sau, altfel spus, este Inima ce reprezintă puntea de legătură dintre Minte şi Voinţă.

- NEO (simbol al Acţiunii) este Voinţa, reprezentând Curajul şi dorinţa de Libertate.

Astfel, atunci când Mintea şi Vointa se întâlnesc, Mintea îi explică Voinţei, într-un discurs superb dintre Morpheus şi Neo, ce este Matricea, pentru ca la urmă să lase decizia în mâna lui Neo („blue pill - red pill”, adică „pastila albastră – pastila roşie”), sugerându-i că trebuie să fie deschis la minte şi să experimenteze pe propria sa piele, ne-existând altă modalitate.


Lumea iluzorie


Odată ce Neo alege pilula roşieCalea infinit mai grea, dar Calea care duce către Adevăr – toată lumea, aşa cum o ştia el, se dizolvă în jurul lui.

Aşa se petrece atunci când începi să vezi Adevărul - dispare toată realitatea iluzorie, toate credinţele pe care le-ai avut, iar acum priveşti groaznicul adevăr în faţa ochilor, care ne arată faptul cum suntem cu toţii adormiţi şi conectaţi la Matrice, fără pic de simţ al realităţii, prin intermediul TV şi Media, guvernelor, sistemelor de credinţe, religiilor etc.


Realitatea


Este pentru prima dată când Neo prinde viaţă, el fiind până acum doar o legumă pe plantaţie, o sursă de energie pentru maşinăriile (Inteligenţa Artificială) care conduc Matricea, maşinării care i-au creat o realitate artificială în care el era un programator.

Aceea nu este realitatea. Realitatea este mult mai sumbră, devastată, adevărul este devastator, noi înşine suntem devastaţi.

Oamenii nu mai sunt născuţi ci sunt cultivaţi şi crescuţi în celule pe plantaţii imense, doar cu scopul de a servi ca energie pentru maşinării.

Această Inteligenţă Artificială care a pus stăpânire pe lume are conştiinţă, o conştiinţă mecanică, un intelect rupt de orice sentiment, de grijă, de inimă.

Acest gen de intelect ne-a adus tocmai unde suntem.


„The Matrix” = Control, „Mind Control” („Control Mental”)



MATRICEA este o lume imaginară, creată de computer... pentru a ne ţine sub control... pentru a schimba o fiinţă umană... într-o baterie (energie).”

Atâta timp cât Matricea (Controlul) există, omenirea nu va fi cu adevărat liberă.

Matricea operează în tărâmul minţii, ţinând oamenii într-o stare de visare, pentru ca ei să nu vadă Realitatea, doar cea proiectată de Sistem.


Numele NEO, nu este ales întâmplător. Anagrama cuvântului este „ONE”, „The One” („Alesul”).


Latinescul „Neo” înseamnă „Nou”.

Neo = „Om Nou”, sau un nou stadiu de evoluţie umană, spre care tindem cu toţii.

Neo reprezintă neo-cortexul, cele 2 emisfere aduse sub un singur creier complex care funcţionează ca un tot unitar, în echilibru perfect.


Sintagma „Free your Mind” („Eliberează-ţi Mintea”)


Este momentul în care Neo trebuie să fie puternic şi pregătit în minte (jujitsu în Matrix este o joacă).

Pentru asta trebuie înlăturată frica, îndoiala, neîncrederea.

Eliberează-ţi mintea. Nimeni nu o poate face în locul tău.

Poţi duce calul la apă, dar nu-l poţi obliga să bea. Poţi să arăţi adevărul cuiva, dar nu-l poţi obliga să îl accepte.

Transformarea trebuie să vină din interior, apoi Adevărul se va arăta.
Majoritatea nu sunt pregătiţi !
  
...Citeşti în continuare, sau mintea ţi-e ocupată cu Femeia în Rochie Roşie ???...
 


„Matricea este un Sistem. Acest Sistem este duşmanul nostru.
Când eşti înăuntru, ce vezi ? Afacerişti, avocaţi, profesori, tâmplari. Minţile celor care încercăm să-i salvăm.
Dar până atunci, aceşti oameni fac parte din Sistem şi, deci, ne sunt duşmani.
Trebuie să înţelegi că majoritatea nu sunt pregătiţi ca să fie deconectaţi.
Mulţi sunt atât de inerţi... atât de neajutoraţi, dependenţi de Sistem.. încât se vor lupta ca să-l apere.”



„Ignorance is bliss – „Ignoranţa este bine-cuvântare” – este filozofia de viaţă a lui CYPHER (de la „Cipher” care înseamnă „CIFRU), unul dintre membrii echipajului.


El este cel care nu are voinţa de a merge mai departe  pe Calea Adevărului („Why? Oh why didn't I take the blue pill?” – „DE CE? Offf, De Ce oare nu am luat Pilula Albastră?”).

Astfel că el face un pact cu Agentul SMITH pentru a-l preda pe Morpheus (care deţine codurile pentru intrarea în ultimul oraş uman, Zion), iar acestuia i se promite că va fi re-introdus în Matrice.

...Câţi dintre noi nu avem aceaşi atitudine ?...


Cunoaşterea de Sine


ORACOLUL este personajul cu profeţia, intuiţia, cunoaşterea de sine. Neo merge la Oracol, pentru ca acesta să îi confirme că el este „Alesul”.

Semnul de deasupra uşii înseamnă, din latină, „Know Thyself” („Cunoaşte-te pe tine însuţi”) şi e o trimitere directă către Oracolul din Delphi, centru de tradiţii mistice în lumea antică.

Acest aforism este inscripţionat pe Templul lui Apollo din Delphi, lucru care îi lipseşte lui Neo.

Doar prin Cunoaşterea de Sine, poţi să îl cunoşti pe Dumnezeu. Dacă nu ai Cunoaştere de Sine, eşti sortit pierzaniei.


Credinţa


Morpheus este prins de către Agenţi. Neo şi Trinity hotărăsc să intre în Matrice şi să îl salveze, ceea ce şi reuşesc.

Pentru prima dată, Neo decide ca să nu fugă de agenţi, după cum a fost învăţat, ci să lupte. Pentru prima dată, CREDE că el este Alesul, cel care reprezintă Adevărul.


Camera 303


Filmul se întoarce în locul din care a început, la Hotelul Heart of the City”, în camera 303, acolo unde Trinity a fost atacată.

Acest număr are semnificaţie masonică (cele 33 de grade din Masonerie), fiind un nivel important în Masonerie.

Aşadar, aici Neo este împuşcat şi moare. Tot în Masonerie, nivelul 33 vorbeşte despre moarte şi re-înviere – Reînviere la un alt Nivel de conştiinţă.

Inima noastră este îngheţată, cu emoţii negative. La 33 de grade Fahrenheit, gheaţa începe să se topească.

Lumina Soarelui, Con-ştiinţa şi Adevărul ajung ca să topească gheaţa.


Iubirea


Neo este readus la viaţă, printr-un sărut, de către Trinity, cea care reprezintă forţa feminină, iubirea şi compasiunea.

Doar adevărata Iubire şi Compasiune poate reînvia pe cineva.

Neo se trezeşte şi vede ce este Matricea cu adevărat, vede CODUL – Acum are alţi ochi, are clarviziune, realizează Adevărul.

- SysteM-Failure ! –”




Perspectiva noastră asupra Trilogiei MATRIX


Aşadar, dacă aţi considera că, în acest fel, s-a spus cam tot ceea ce era de spus despre această extra-ordinară Trilogie, iarăşi v-aţi înşela, pentru că, din perspectiva noastră, aspectele cele mai importante nu au fost subliniate încă...

Voi insista şi mai mult asupra acestor aspecte, ţinând cont şi de faptul că de atâtea ori am amintit în Editoriale, PoVestirile Zilnice sau alte numeroase articole, de ideea Eliberării din MATRIX-ul cotidian ! – imagine care este cel mai bine simbolizată prin aceste filme.

Această opinie personală asupra Trilogiei a început să fie conturată încă din PrimăVara anului 1999, mai exact prin luna Mai 1999 (deci, cam la două luni după lansarea filmului), când, participând la co-memorarea a 2 ani de la trecerea în alte dimensiuni a Om-ului (şi colaboratorului) care a fost terapeutul Valeriu POPA, am avut o scurtă şi interesantă conversaţie cu un amic, un alt aspirant în căutarea Căii Adevărului – cu care ne-am şi „antrenat” o anumită perioadă în artele orientale chineze, de tip chi-kung – care, în prezent, este bine-cunoscut în mod public ca un practicant al Căii Taoiste în Spaţiul Românesc.

La un moment dat, conversaţia alunecă direct către ultimul film apărut, acel „senzaţional MATRIX” care deja ne zăpăcise cu abundenţa de informaţii şi simboluri cu care venise – constatam noi, pe atunci, la modul unanim...

...Însă, amicul „aruncă pastila”, în mod direct : deşi filmul, ca orice film, a apărut la comanda şi cu acceptul Cabalei (pe atunci noi le spuneam „bubuli” întunecaţilor...), totuşi, „băieţii coloraţi” se pare că au fost foarte nervoşi când au constatat, la finalul filmului, cât de multă informaţie interzisă „s-a scurs”, astfel că au comandat şi o a doua parte, ca replică a acestora, care „să îndrepte” lucrurile (adică informaţiile), evident, din perspectiva lor.
  



Şi, deşi atunci nu ştiam ce va urma, iată că, după alţi 4 ani, în 2003 apare şi Partea a 2-a şi, imediat după aceea, chiar şi Partea a 3-a...


Acum, haideţi să privim întreaga Trilogie din acest Punct-Orizont de Vedere.

Dacă Prima Parte, Filmul propriu-zis, „The MATRIX”, a fost intens disecat, flozofic şi metafizic, rezultând lucruri foarte interesante ca informaţie, se pare că doar nouă ne rămâne ocazia de a vorbi şi despre Partea a 2-a şi a 3-a, căci nu prea apar alte informaţii detaliate în acest sens.

Aşadar, ce putem spune despre Partea a 2-a a Trilogiei – „MATRIX Re-Loaded” ?

Pentru aceasta, haideţi să vedem câteva „citate” (adică afirmaţii) care sunt expuse pe parcursul celei de-a doua părţi a filmului, după care le vom comenta împreună :
 



Zice (fostul Agent) SMITH :

„- Nu suntem aici (în MATRIX) pentru că suntem liberi, ci pentru că nu suntem liberi. Nu avem motiv să fugim şi niciun scop pe care să-l negăm.”

Zice ORACOLUL (către Neo) :

„- Poţi salva Zion-ul dacă ajungi la Sursă, însă ai nevoie de „Făuritorul de Chei”. Este prizonierul unui program periculos, unul dintre cele mai vechi... MEROVINGIAN. Nu-l va lăsa să plece de bună-voie...
- Ce vrea ?, întreabă Neo.
- Ce vor toţi oamenii puternici ? MAI MULTĂ PUTERE !...”

MEROVINGIAN :

„- Totul funcţionează şi este bazat pe CAUZĂ. Cauză şi efect. Acţiune şi reacţiune.
„- Totul porneşte de la Alegere”, susţine Morpheus.
„- Greşit, contrează Merovingian (a cărui soţie este... Persephona, adică „cea care curmă Lumina”, fiind, alături de Hades, Stăpâna Tărâmului Umbrei...). ALEGEREA ESTE O ILUZIE, CREATĂ DE CEI CARE AU PUTEREA, PENTRU CEI CARE N-O AU.”
„- În spatele echilibrului aparent, se pare că suntem complet lipsiţi de control.” (aspect evidenţiat prin faza cu blonda care „beneficiază” de desertul „special” al lui Merovingian)
„- Aceasta este adevărata Sursă de Putere, acest „DE CE”, Cauzalitatea, care face diferenţa între Noi şi ceilalţi...” (Cunoaşterea Ascunsă faţă de cei Profani sau Ignoranţi)

(Castelul Merovingian-ului – unde îl găsesc captiv şi-l salvează pe „Făuritorul de Chei”, al Sistemului – pare a fi un Castel al Habsburgilor, din munţi.)

MORPHEUS :

„- Când văd trei obiective, trei nave şi trei căpitani, nu este întâmplare. Eu văd Providenţa, văd un Scop...”

ARHITECTUL :

„- Scopul Alesului este să se întoarcă la Sursă, să introducă o parte din codul său în programul principal şi să aleagă 23 de locuitori din Zion, 16 femei şi 7 bărbaţi, care să reconstruiască ZION-ul...”

NEO :

„- Profeţia (legată de Ales care va încheia Războiul) este o Minciună... o altă formă de CONTROL !

Zice iarăşi ORACOLUL (către Neo) :

„- De fiecare dată când auzi de vampiri, vârcolaci sau Extra-Tereştri este din cauza asimilării de către Sistem a unui program care „nu face ce trebuie”...
...„Programe care sabotează programe”, completează Neo...

„- Nimeni nu poate vedea dincolo de o alegere pe care nu o înţelege...”

„- Nu am venit aici ca să pot a-LEGE ?
- Nu, ai făcut deja alegerea. Acum ai venit ca să înţelegi de ce ai făcut această alegere !” (Exemplu : Să înţelegi De Ce ai ales să te încarnezi, acceptând condiţiile archonilor... astfel că nu mai rămâne decât să te supui acestor condiţii...)




Sunt multe de spus despre MESAJELE transmise prin film, printre scenele „excitante” de violenţă şi efectele speciale „senzaţionale” (este comic dar deloc „întâmplător” : iniţial am scris „efectele secundare”...), însă unul de mare forţă este transmis de către acest personaj central din Partea a 2-a, MEROVINGIAN, care „livrează” în mod foarte clar, fără niciun dubiu, către masa privitorilor, următorul mesaj : „ALEGEREA ESTE O ILUZIE, CREATĂ DE CEI CARE AU PUTEREA, PENTRU CEI CARE N-O AU !”... iar fostul Agent Smith insistă  că : „Nu suntem aici (în MATRIX) pentru că suntem liberi, ci pentru că NU SUNTEM LIBERI.

Toate acestea au fost transmise în mod foarte limpede, către „marea masă” a privitorilor pământeni ai filmului, ca să fie lucrurile foarte clare, fără dubii şi interpretări care ar fi putut veni pe filiera media alternative...

Aşa cum s-a observat în mod repetat în documentarele şi articolele citate anterior, încă din primul film s-a observat prezenţa aspectului filozofic, care în Partea a 2-a este de-a dreptul exacerbată, prin repetatele insistenţe ale Merovingian-ului referitoare la Cauzalitate şi Efect, Acţiune şi Reacţiune – aspectele tipice filozofilor care rulează la nesfârşit pe frecvenţa minţii, uitând de AL TREILEA ELEMENT – care construieşte TRIADA-TREIMEA izbăvitoare şi Integratoare – şi care este reprezentat de INIMĂ !

Acest aspect, specific archonilor, constă în obsesia pentru inteligenţă şi mentalism şi eliminarea cu disperare a oricărei intervenţii a emoţiei şi sentimentului – deci, a Inimii care ar deschide, astfel, Poarta către Dimensiunea Iubirii Divine...

...Ceea ce, trebuie să recunoaştem, ar fi fost extrem de periculos pentru aceste structuri archonice, care au direcţionat evoluţia Trilogiei.


Într-adevăr, pe oriunde te uiţi prin filmele Trilogiei, eşti înconjurat de simboluri... inclusiv în privinţa celor 23 de locuitori ai ZION-ului, aleşi de Neo pentru un „Nou Zion”, adică un Nou Ciclu.

Astfel, puţini ştiu că în ziua de 23 februarie se celebra Zeul roman TERMINUS, cel care simboliza Omega, Sfârşitul, Capătul de unde pornea un Nou Început... ca, în film, să apară iarăşi numărul 23, văzut de către evrei ca începutul unui nou alfabet ebraic (cel cu cele 22 de caractere).

Sunt multe alte Simboluri-Arhetipuri expuse în Trilogie (ZION, ALESUL, SUPERMAN, TRINITY, ORACOLUL, SERAFIMUL, MEROVINGIAN ş.a.), mai ales în Partea a 2-a – unele în scurte imagini, precum Castelul Habsburgilor din Europa, prezentat ca şi domiciliu al lui Merovingian şi al Persephonei – însă două dintre acestea par a fi de cea mai mare Forţă: ideea Oraşului oamenilor liberi ZION şi Arhetipul ALESULUI („The ONE”, adică „NEO”), cunoscut de către toţi ca fiind atribuit unui anumit popor...

Asupra acestor aspecte vom reveni către final, însă acum doresc să subliniez două distorsiuni informaţionale ce apar în această „intersantă” Parte a 2-a a Trilogiei.


Prima se referă la rolul de „Geniu Viclean” acordat lui Merovingian, acest „Traficant de Programe”... când, poate că unii deja ştiţi, din literatura ezoterică reiese clar ideea că Regii Merovingieni ce au instaurat Regalitatea în Franţa, în primele secole de după Christos, ar fi apărut direct de pe filiera de sânge a lui Isus !

Atât Fondatorii, prin Sal Rachele, cât mai ales Tom Kenyon şi Hathorii au descris în detaliu despre copiii pe care Isus i-a avut cu Sufletul Său geamăn, Maria-Magdalena, cea care împreună cu Iosif din Arimateea, după crucificarea lui Isus, ar fi ajuns pe ţărmurile franceze din preajma Marsiliei şi apoi în munţii din sudul Franţei... şi din ai căror descendenţi ar fi pornit DINASTIA MEROVINGIANĂ pe care Biserica Catolică a căutat să o distrugă cu o ură ne-limitată (aşa cum a făcut şi cu catharii ceva mai târziu, tot în Franţa, cu apogeul la Fortăreaţa Montsegur, pe la 1244...), negăsindu-şi liniştea până când Papa îi alungă pe Merovingieni de pe tronul francez, instaurând, astfel, Dinastia Carolingiană, una bazată pe o cu totul altă filieră de sânge...

Dacă simţiţi că aceste informaţii sunt veridice, atunci înţelegeţi mai bine ura Bisericii Catolice şi dorinţa sa „fierbinte” de a distruge orice urmă a descendenţilor direcţi ai lui Isus (care reprezentau un pericol mortal pentru „eşafodajul de minciuni” numit Papalitate şi Catolicism)...

...Iar, acum, prin acest al doilea film al Trilogiei Matrix, cel mai „ticălos” personaj este evidenţiat a fi tocmai... (Regele) Merovingian, în-soţ-it, cum altfel, chiar de către „Regina Tărâmului Umbrelor”, Persephona !

Ce „întâmplare” ?!...

Însă, cea mai subtilă şi teribilă manipulare consider că este realizată prin aparent valoroasa afirmaţie a Oracolului, care, la un moment dat, îi transmite cu mare „seriozitate” lui Neo o informaţie „de mare preţ” : „De fiecare dată când auzi de vampiri, vârcolaci sau EXTRA-TEREŞTRI este din cauza asimilării de către sistem a unui program care „nu face ce trebuie...

Iată, dragi prieteni, ce frumos lucrează manipulatorii, inclusiv prin acest film din Trilogie, în care ET nu doar că sunt puşi în aceeaşi oală cu „vampirii” şi „vârcolacii”, însă sunt văzuţi, în totalitate, ca fiind „programe care nu fac ceea ce trebuie” sau, şi mai clar şi cu mesaj de mare putere, venit din gura lui Neo, ca şi completare : „programe care sabotează alte programe”.

Pentru cititorii acestui Blog şi a informaţiilor transmise de către Cobra, cred că aţi înţeles deja că, la fel ca şi cu „problema Merovingiană”, „chestiunea Extra-Terestră” este una dintre cele mai sensibile pentru Cabală (printr-o luptă acerbă pentru blocarea DEZVĂLUIRII prezenţei extra-terestre şi a existenţei Programelor Spaţiale Secrete)... astfel că, prin acest film, aceasta a reuşit ca să aplice o teribilă lovitură (informaţională) în sub-conştientul nenumăraţilor privitori entuziaşti ai Trilogiei Matrix, în privinţa ET şi a altor „programe care nu fac ceea ce trebuie” !



Din toate aceste imagini rezultă că cel puţin acest film, Partea a 2-a a Trilogiei, nu este deloc „inocent” în transmiterea mesajelor-simbol, fiind de-a dreptul Cabalistic în anumite privinţe (ce par a fi majoritare în această Parte a Trilogiei).


Cât despre Partea a 3-a, simbolurile abundă în continuare, prezente fiind peste tot, chiar şi acolo unde te aştepţi mai puţin...

Iată, ca exemplu, VATMANUL – alt „traficant de programe” în Matrix, însă la alt nivel faţă de Merovingian – este „conductorul trenului”, cel ce a creat Staţia „Mobil Ave”, care ar reprezenta, anagramat, „Limbo Ave(nue)”, ceea ce înseamnă „Calea (sau Zona) Limbo” (zona prezentată în Biblie ca fiind locul situat între Iad și Rai, unde ajung cei ce mor, pentru „judecată”)...

La fel, Seraph, personajul care-l protejează pe Oracol, este denumirea în engleză a cuvântului „SERAFIM”...

Alt aspect foarte interesant şi chiar „amestecat” este oferit de Indianul din Staţie (cel cu fiica SATI – alt Arhetip spiritual din Religia budistă), pentru care „Iubirea-Dragostea” (la fel ca şi „Karma”) nu este un sentiment, ci reprezintă doar cuvinte care, rostite, declanşează anumite stări-reacţii şi care sunt „onorate”... şi atât.

Ei bine, alţii interpetează că, de fapt, aceste aspecte fundamentale ale vieţii şi ale universului nu sunt doar cuvinte, în film, ci chiar instrumente de forţă care sunt transmise prin Nava lui Morpheus, ajunsă la final pe mâna lui Neo („LOGOS”, adică „Cu-Vânt”-ul) către Oraşul Maşinilor (adică spre Creierul Minţii).

Da, sună foarte interesant această imagine de mare subtilitate, însă majoritatea privitorilor filmelor nu vor rămâne decât cu ideea că atât karma, cât mai ales Iubirea nu sunt decât cuvinte ce declanşează reacţii fiziologice în corp... şi cam atât !



Din toate aceste PoVeşti expuse, ideea fundamentală care se desprinde se referă la confirmarea informaţiei transmise de acel amic, odată cu apariţia primului film, în 1999... însă, punând „cap la cap” toate mesajele esenţiale transmise prin toate cele trei filme, Imaginea Generală ar arăta în felul următor :

Dacă Primul film „The Matrix” a reprezentat o „problemă relativă” pentru Cabală, care a considerat că anumite mesaje au depăşit „Linia roşie” de transmisie a Adevărului pe care aceştia au trasat-o realizatorilor filmului (de fapt, după cum preciza şi amicul, ceea ce i-a înfuriat cel mai tare pe Cabalişti a fost MESAJUL transmis prin telefon de către Neo, de la finalul acestei Prime Părţi)...

...Ei bine, în Partea a 2-a, Cabala pare „să-şi fi luat revanşa”, filmul urmărind a respecta cu mare atenţie „linia Partidului” (de manipulare subtilă sau chiar directă, grosolană, a informaţiilor ezoterice, pentru a le implanta în subconştientul maselor de oameni, care aşteptau „cu gura deschisă” şi cu „garda jos” transmiterea mesajelor, împachetate în adrenalinice efecte speciale şi intelectuale dis-cuţii filozofice)...

...În timp ce Partea a 3-a o văd ca un fel de „meci egal”, în care mesajele pervertite, mult mai rare ca prezenţă, alternează cu informaţii chiar importante, nu doar interesante, culminând cu Mesajul de Speranţă de la final, în care „Sacrificiul de Sine” al lui Neo (prin Trans-mutarea Întunericului, chiar din Interior!) permite umanilor să-şi exercite Alegerea de a părăsi sau nu Matricea (de a mai fi sau nu „baterii” pentru maşinăriile-roboţi) !


Cum de a fost posibil acest JOC, când controlul Cabalei a fost atât de dramatic pe întreaga Planetă, la toate nivelele, în toţi acei ani ?

Haideţi să răspundem către final la această esenţială întrebare, însă numai după ce ne vom lămuri că, într-adevăr, controlul scenariului filmului a fost realizat de la înalte nivele ale Cabalei...

Mai întâi, trebuie să realizăm că întregul Hollywood, ca toată mass-media globală, funcţionează (încă) sub controlul strict al Cabalei – şi nu orice control, ci unul de o anume factură etnică...

Din această cauză, marea majoritate a Regizorilor aparţin şi ei aceloraşi structuri ale Cabalei – altfel, aceştia nu pot, realmente, funcţiona.

Şi exemple există...

Aşa cum un MICHAEL JACKSON a fost efectiv executat în 2009 (prin acele medicamente toxice, injectate repetat de doctorul-călău) pentru că a îndrăznit să iasă de sub tutela Cabalei (odată cu mesajul transmis prin albumul „Bad”, anume că alege să iasă din jocul cabaliştilor, al celor care „(Lor) nu le pasă de noi” („They don’t care about us”) şi alege o altă Cale, una unde Planeta („Earth Song”) şi Omenirea se vindecă („Heal the World”) – ei bine, la fel a păţit un STANLEY KUBRICK, regizorul asasinat în 7 Martie 1999 (!) – înainte de lansarea ultimului său film regizat, „Cu ochii larg închişi”, în Iulie 1999 (în timp ce Premiera primului film Matrix a aut loc pe... 31 Marie 1999 !), care dezvăluia doar anumite aspecte din ritualurile de tip orgiastic ale unui grup masonic...


...Sau, precum un alt mare Regizor, Terry GILLIAM, mare admirator al lui Kubrick, dacă nu este eliminat fizic, este discreditat şi marginalizat, aspect evidenţiat chiar de acesta (în cadrul unui interviu de curând luat în România), prin continua „luptă” a acestuia cu „bugetul” pentru fiecare film realizat (ca fapt divers, acesta povestea cum, deşi preferat al autoarei Seriei „Harry Potter” pentru ecranizarea cărţii ei, cei de la Studioul Warner-Bros au ales, la preselecţie, alt regizor, deloc „incomod”, evident „ascultător” al tuturor indicaţiilor „regizorale”).

În schimb, Regizorii care aparţin Sistemului beneficiază de resurse practic „nelimitate”, având ca cel mai bun exemplu pe JAMES CAMERON cu al său celebru „AVATAR” : când te uiţi la filmografia acestuia, realizezi ce „comenzi de lucru” a avut la activ şi ce resurse a avut pe mână, inclusiv pentru realizarea celebrei manipulări numite „TITANIC”, a cărui scufundare în 1912 deja ştim de ce a fost programată şi cu ce scopuri manipulatoare pentru întregul sistem economic şi financiar global (ce co-incidenţă ! : în anul următor, 1913, se reuşeşte, în fine, înfiinţarea Rezervei Federale Americane, împiedicată până atunci chiar de către cei care au pierit în „catastrofa Titanicului”)...

...Ca să nu mai amintim, acum, de deja prea-bine-cunoscuţii SPIELBERG şi, mai ales, George LUCAS, ale cărui resurse de realizare a „STAR WARS”-ului s-au bazat pe originile sale etnico-cabalistice.



Astfel că, acum, nu mai apare ciudat când ne uităm puţin altfel la Regizorii Trilogiei Matrix, Fraţii WACHOWSKI, care, pe lângă numele cu puternică rezonanţă evreiască, aflăm că unul dintre „fraţi” (!), acel „o ea”, Lana, este, de fapt, un fost „el”, Larry, adică un trans-sexual care nici el nu ştie prea bine cam ce sex să aibă, până la urmă...

Şi dacă pe atunci, prin 1999-2003, încă nu era această „zăpăceală” cu sexul, în privinţa lui Larry-Lana, acum, când experienţa trans-sexuală a acestuia este clară, aceleaşi studiouri cu rezonanţă evreiască în nume (Warner-Bros), care l-au refuzat tranşant pe acest deosebit şi etic regizor Terry Gilliam, admirator al lui Kubrick, ei bine, le-au cerut „Fraţilor Wachowski” să creeze o „Nouă Trilogie MATRIX” pe care să o lanseze în 2017, doar aşa, ca şi contra-pondere financiară la „afacerea” „Star Wars 7” şi „Avatar 2” din acest an, 2016 !


Dacă aceste aspecte (legate de apartenenţa la Cabala „evreiască” a Fraţilor Wachowski) ar putea părea a fi doar „simple speculaţii”, ei bine, firul roşu care conduce această Trilogie, ne duce în mod clar în această direcţie (a apartenenţei Regizorale la Sistem-Cabală), prin apelarea insistentă la Arhetipul ALES-ului („The One”), acordat lui Neo, care-şi conduce „poporul” (din ZION) către un Nou Început, într-un Nou... ZION !

Însă, cel mai relevant dintre toate pare a fi însuşi numele Oraşului Libertăţii, singurul oraş al Oamenilor Liberi, văzut în film ca „Ultimul Ţărm” şi „Ultima Speranţă”, care este ZION-ul... cuvânt care, tradus din engleză, este cunoscut în limba română ca şi... SION – astfel că, de aici şi până la ideile legate de „Sionism” nu mai este decât un pas !

Dacă despre „Sionism” şi „Anti-Sionism” se vorbeşte extem de mult, nu ştiu câţi dintre voi aveţi idee ce înseamnă cu adevărat acest lucru, alături de ideea de „anti-semitism”.

Acum, aici, nu intrăm în aceste detalii (ci doar la momentul potrivit), acum doar re-amintindu-vă că „SION-ismul” (repet, în engl.ZION-ism”) are legătură cu Muntele Sionului din Ierusalim (ca Centru al Ierusalim-ului şi al puterii evreieşti din Je-Ru-Salem), cu acea deja cunoscută „Mişcare Sionistă” ce a creat Statul Israel şi, de asemenea, are legătură cu... „PROTOCOALELE ÎNŢELEPŢILOR SION-ULUI”, care deja se ştie cam ce propun – modalităţile cele mai eficiente şi total lipsite de scrupule de punere în practică a Controlului Planetar Global, adică a Noii Ordini Mondiale.

Iată câteva articole care vă pot fi ajutătoare în acest sens (şi din care înţelegem că nu este vorba de „evrei”, ci de „khazari - evreii ashkenazi”, ceea ce-i cu totul altceva) :





 


Aşadar, către final, iată imaginile sintetice pe care le putem oferi, punând „cap la cap” toate aceste informaţii :

- Trilogia MATRIX este, ca orice film „cu buget mare” de la Hollywood, comandată de către Cabală, pentru a induce o mulţime de mesaje în conştientul şi, mai ales, în sub-conştientul umanilor – simboluri, arhetipuri, numere şi alte strategii pe care Cabala adoră să le „în-cifreze” (apropos de trădătorul Cipher –Cifru” din primul film) şi al cărei prim obiectiv pare a fi o „umanizare” a conceptului de „Sionism” şi a ideilor promovate de khazarii sionişti referitoare la „Poporul Ales” („The ONE”).

- Dacă ultimul film este cumva „neutru”, cel puţin la final având un mesaj mai „uman”, al doilea solicită atenţie în filtrarea mesajelor transmise şi a ideilor receptate (pentru a evita „virusări” puternice), în timp ce Primul film din serie pare a se apropia cel mai mult de aspiraţia spre Libertate a oamenilor, expusă şi chiar „strigată” la finalul acestei Prime Părţi.

- Aceste „scăpări” ale mesajelor anti-Cabală au fost posibile prin „infiltraţii” din Hollywood ai Mişcării de Rezistenţă, care au dorit, în acest fel, să transmită un mesaj puternic Cabalei, în pragul Noului Mileniu (în Martie 1999), care să fie auzit şi receptat de cât mai mulţi oameni, de pe întreaga Planetă.

Pentru aceasta, FILMUL MERITĂ VIZIONAT şi perceput la nivelul a ceea ce poate oferi acesta – având însă, activate, „Filtrele de protecţie”...



Oricum, faptul că o Serie de 3 filme reuşeşte să creioneze, cu un impact la nivel global, imaginea artistică a situaţiei reale în care se afla şi încă se află Omenirea – într-o MATRICE controlată de „maşinării” mentale, adică de către archonii (şi draco-reptilienii) care nu văd în oameni decât „baterii” pentru propriile lor nevoi energetice – ei bine, acesta reprezintă un moment unic, de reper în istoria Mişcării de Rezistenţă Planetară ! ! !

De aceea, generaţiile care au venit în contact cu seria Matrix l-au „adoptat” din prima clipă în propriul lor sistem de valori, văzându-l ca o exprimare artistică, printr-un film de „super-acţiune”, a propriilor frustrări şi furii, legate de lumea „Matricială” în care trăim, încă...


Şi, la final, dragi prieteni, în acest (super)lung articol, mesajul de final este foarte puternic şi la fel de important : acum, când suntem atât de aproape de momentele Eliberatoare ale EVENIMENTULUI, susţinut de Dezvăluire şi de Resetarea Financiară Globală, poate că Acum este chiar acel MOMENT de a ne aşeza deoparte, pentru a ne pune nouă înşine multe întrebări, însă, mai ales, UNA, întrebarea fundamentală :

FAŢĂ DE MATRIX, EU UNDE MĂ SITUEZ” ?

Da, Serviciul conexat cu probleme financiare poate fi un teribil Matrix, sau o familie dis-funcţională, sau relaţii dureroase etc. etc... însă, dincolo de toate acestea, nu rămâne decât instrumentul Alegerii pentru a rămâne în acel Matrix sau de a ieşi de Acolo...



Şi, poate şi mai clar şi mai precis : de fiecare dată când acţionăm oriunde pe Planetă, în planul fizic, „PENTRU CĂ TREBUIE”, atunci suntem (sau intrăm) în MATRIX...

Cum IEŞIM din MATRIX ?

Foarte simplu : ALEGEM PASIUNEA, Alegem să acţionăm cu ENTUZIASM („En Theos” – „Cu Dumnezeu din Interior”), să TRĂIM BUCURIA a ceea ce facem... adică SĂ FACEM CEEA CE FACEM DIN (TOATĂ) INIMA – indiferent că-i cel mai măreţ proiect planetar sau cel mai simplu gest de ajutor (pentru o furnicuţă, de exemplu) !

În acest fel, Serviciul cel mai dur sau relaţia cea mai dis-funcţională nu vor putea suporta aceste Frecvenţe... şi, astfel, fie vom trans-forma Matricea, în acele puncte, fie ne va rejecta imediat... aruncându-ne într-un alt loc, pe care-l vom descoperi a fi exact cel pe care-l vedeam în cele mai înalte Visuri...


Este (Pur şi) Simplu, dragi prieteni : Matricea aceasta este, în final, HOLOGRAMA Minţii Deştepte, acel VOAL care acoperă Ochii Inimii şi ai Sufletului şi care poate fi îndepărtat(ă) doar într-un singur fel – prin DE-CONECTARE de la Reţea(ua Archonică„Archo”= „Regulă”, „Control”)...


Însă, în final, după cum bine au insistat realizatorii filmului, totul este o chestiune de ALEGERE. Vorba lui Morpheus când îi arăta lui Neo cele două pilule, înainte de A FACE ALEGEREA :

 „- Dacă iei pilula albastră, te vei trezi în camera (închisoarea) ta şi vei crede tot ceea ce vrei tu (să crezi)...
...Însă, dacă iei Pilula Roşie, rămâi în ŢARA MINUNILOR şi îţi voi arăta cât de adâncă este Vizuina Iepurelui.”



...Şi cum am putea încheia acest articol-fluviu (de fapt, recenzie la o serie de trei filme pe care le propunem ca să le vizionaţi sau să le re-vedeţi cu ALŢI OCHI, ACUM, în aceste Momente de Transformări Planetare şi Umane !), fără a ne re-aminti de celebrul Mesaj (autentic) de la finalul Părţii 1-a, transmis prin NEO de către Mişcarea de Rezistenţă, încă din Primăvara anului 1999 ?... :

Ştiu, sunteţi acolo... Acum vă simt.

Ştiu că vă temeţi... Vă temeţi de noi... Vă temeţi de Schimbare (Transformare) !

Eu nu cunosc viitorul...

Nu am venit ca să vă spun cum se va termina... am vent ca să vă spun cum va începe !

Voi închide acest telefon... apoi le voi arăta oamenilor tot ceea ce nu vreţi să vadă.

Le voi arăta o lume fără voi... o lume fără reguli, control sau graniţe...

...O lume în care TOTUL este Posibil !

Ce vom face apoi... vă las pe voi să alegeţi !”...




...Având pe fundal imaginea care devine tot mai mare :
SYSTEM FAILURE” – „EROARE DE SISTEM”...



...Iar dacă (iarăşi) am uitat, haideţi încă odată să ne re-amintim : ALES-ul („The ONE”, NEO) este FIECARE DINTRE NOI, ca MESIA al Propriei Sale Vieţi Holografice Multi-Dimensionale !



MarYan

12 comentarii:

  1. Bine ai revenit Maryan si multumesc pt noul editorial.Vero

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Şi eu, mulţumesc, Vero, pentru energia de apreciere pe care o oferi şi o transmiţi mai departe, în mod cât mai... veridic !
      MarYan, cu drag.

      Ștergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Asupra mea nu a avut impactul sconatat episodul 2 si 3 din serie si cred ca sunt in asentimentul multora ... deci chestia cu ET, varcolaci samd nu a prins ... Un alt aspect MEGA IMPORTANT care ti-a scapat in analiza este faptul ca NEO si in lumea asa zis "reala" incepe sa influenteze materia cu mintea lui, incepe sa o vada asa cum este la nivel energetic: lumina. Pentru mine asta este unul dintre cele mai puternice mesaje ale filmului ... el incepe sa vada dincolo de ochii fizici, incepe sa transcenda chiar si aceasta lume "reala", care este tot un vis, tot o matrice. Aici ar putea fi un punct de plecare a unui serial sau al unei noi serii...Ceva in genul Inception, trezirea din visul visului visului visului ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragă FreeYourMind, eu vorbeam de influenţa sub-conştientă indusă PREMEDITAT de către creatorii Trilogiei, care are efecte aupra tuturor, la anumite niveluri, inclusiv asupra noastră, cei aşa-zişi cu "ceva experienţă", chiar dacă mintea nu ştie şi nici nu vrea să re-cunoască.
      Oricum, ideea se referea la cei "îndoielnici" în privinţa ET care au primit, astfel, susţinere în negarea lor.

      Cât despre "scăparea" amintită, fii sigur că am mult mai multe "scăpări" : ar mai fi fost atâtea aspecte de punctat, încât articolul ar fi ajuns un (super)roman SF, şi nu doar cel mai lung articol pe care l-am scris, dintre toate articolele de pe acest blog... mai lung decât oricare alt Editorial :)...

      Cu drag, MarYan.

      Ștergere
    2. La mine nu au prins, in niciun fel, deoarece ca nota generala Matrix 2 si 3 m-au surprins mai degraba neplacut decat placut inca de la inceput, din timpul vizionarii filmelor, realizand inca de atunci ca fusesera deturnate de la mesajul intital din primul film. Asa ca am avut simtul critic la maxim trezit ...imi si amintesc cat de degustat am iesit de la cinema, de diluarea mesajului spiritual din primul film.
      Exista deja o carte de eseuri pe marginea filmului, dar cred ca acest film merita o carte dedicata cap coada scrisa de acelasi autor. Ar merita chiar si un serial sf de trezire facut pe baza lui ... mi-ar fi placut sa vad de ex, niste povesti ale lui NEO in Matrix incercand sa deconditioneze mintiile oamenilor , sa-i scoata din starea de vis. Animatrix a incercat ceva in directia asta, dar a reusit prea putin.

      Ștergere
  4. Materialul tradus pentru prima parte a trilogiei cred ca de aici a fost luat https://www.youtube.com/watch?v=JvKEwr0iNA0

    RăspundețiȘtergere
  5. Documentat, intr-adevar. Rezonez la cele mai multe din lucrurile spuse, in special in ceea ce priveste catalogarea de cel mai bun film pe care l-am vazut. De fapt vorbesc despre Matrix 1, pentru mine singurul si de necontinuat. Celelalte doua sunt un fel de "geometrie neeuclidiana", variante posibile. Multe filme sunt remarcabile insa asta e de neuitat, unic.

    Nu rezonez cu paralela intre apriorismul kantian si tema lui Matrix. Apriorismul Kantian este o calitate a mintii omenesti insasi de a percepe realitatea obiectuala in sine. Iluzia lumii din matrix este creata de lumea robotilor. Ea exista ca lucru in sine chiar daca este produsa in mintea umana cde conectarea la acele tuburi de control. Deci apriorismul Kantian vine dupa ce iluzia este creata si servita de roboti.
    Cat despre Michael Jackson, am si eu un studiu detaliat, dar din perspectiva psihanalitica, aici:
    http://baldovin.blogspot.ro/2010/06/michael-jackson-4-diagnosticul.html

    RăspundețiȘtergere
  6. Exista o teorie care spune ca Neo nu a iesit niciodata din Matrix, ci asa zisa "realitate" era de fapt inca un strat din Matrix, care se aseamana foarte mult cu voalul ce inconjura pamantul.

    RăspundețiȘtergere
  7. ce spuneti de ultimul film-serial al fratilor Lilly si Lana Wachowski: SENSE8 ?
    https://www.youtube.com/watch?v=E9c_KSZ6zMk

    RăspundețiȘtergere