Angela & Mark PRITCHARD
Semnificaţia Spirituală
a
SOLSTIŢIULUI DE VARĂ
– Traducere : Ana NICOLAI –
(Acest articol este un extras din cartea electronică intitulată „The Path of the Spiritual Sun” – „Drumul Soarelui
Spiritual”)
Solstițiul de
vară este un timp în care sărbătorim lumina
conștiinței existentă în noi și în absolut fiecare persoană și în
care putem să reflectăm asupra potențialului conștiinței de a se trezi.
Înaintarea Soarelui pe
parcursul anului simbolizează procesul de atingere a Iluminării, iar solstițiul de vară este apogeul
acestei călătorii, ca ziua din an cu cea mai multă lumină.
El simbolizează ÎNĂLŢAREA, întâlnită în multe învățături
spirituale importante.
La Echinocțiul de primăvară este sărbătorită Învierea și întoarcerea Fiului/Soarelui,
la Dumnezeiţa Mamă.
În continuare, Solstițiul de
vară simbolizează întoarcerea/Înălțarea la Spiritul Tată Suprem. Este un moment de
sărbătorirea triumfului în om a Luminii
asupra întunericului și a revenirii la starea de Întreg-ire,
în care Fiul, Dumnezeiţa Mamă și Dumnezeu Tatăl devin o Conștiință Supremă Unificată – o Lumină deplină, întreagă și puternică, care îl
iluminează pe om.
Druizii, egiptenii
antici, mayașii, esenienii, romanii și mulți alții şi-au aliniat zonele sacre cu solstițiul de vară și au condus ceremonii în această zi.
La Marile Piramide din Egipt, solstițiul de
vară încoronează Capul Sfinxului ; druizii sărbătoreau unirea Cerului cu Pământul
și înfrângerea zeului întunericului din an, la fel cum egiptenii sărbătoreau
înfrângerea zeului întunericului, Seth, de către Horus, Soarele ; iar în Roma, Festivalul Vestalia continua o tradiție druidă de păzire a Focului Sacru.
Lumina are o natură
spirituală, astfel că Soarele și stelele au o semnificație ce-și are obârșia în dimensiunile mai înalte – în
numeroase învățături străvechi, ele sunt descrise drept Sursa Creației.
Prin urmare, Solstițiul de vară este un moment foarte spiritual.
Solstițiul de
vară e descris drept Poarta Înălțării din această lume, în lumea Spiritului – atât de către Krishna, în renumita carte “Bhagavad
Gita”, cât și în desenele peșterilor secrete ale lui Mithra (N.Tr. : Divinitate adorată în vechea Persie și Indie ; Zeu al luminii cerești, al Soarelui, al Purității și Adevărului).
SOARELE SPIRITUAL
În textele sacre și în
tradițiile din întreaga lume există referințe despre o venerare
spirituală ancestrală a Soarelui – ce poate fi găsită în Egipt, în credințele druizilor, esenienilor, mayașilor și incașilor, în textele ezoterice
creștine, în misterele eleusine din Grecia antică, în școlile ezoterice ale mithraismului, ce-și aveau originea în Persia și erau întâlnite în ascuns
în Roma, și în multe alte locuri din lumea întreagă.
Și aceasta pentru că anuala Călătorie a Soarelui
este un simbol al Călătoriei Iluminării.
Popoarele străvechi au
exprimat această înțelepciune potrivit vremii și
culturii lor, dar învățăturile și simbolurile lor sacre au în comun multe
similitudini, deoarece multe din ele se bazau pe aceleași principii universale comune întregii
vieți.
De aceea, în miturile
sacre din întreaga lume, CHRIST-os-ul,
Fiul Divin sau Eroul Solar, s-a născut la Solstițiul de iarnă și a
înviat la Echinocțiul de primăvară.
Această Înviere este urmată de Înălțare, reprezentată de Solstițiul de vară.
Solstițiul de vară este descris drept Poarta
Înălțării din această lume, în Tărâmul Spiritului, atât de către Krishna,
în renumitul text din „Bhagavad Gita”... :
„Acum îți spun, o, Arjuna, de momentele în care, dacă misticii merg mai departe, nu se mai întorc,
și în care merg mai departe doar ca să se întoarcă.
Dacă, cunoscând Spiritul Suprem, înțeleptul merge mai departe cu
foc și lumină, pe timpul zilei, în a 14-zi a Lunii crescătoare și în luna a șasea, înainte de solstițiul de vară din emisfera nordică, el va ajunge la cel Suprem.
Dar dacă pornește pe întuneric, noaptea, în
timpul perioadei de 14 zile a Lunii descrescătoare și în cele șase luni înainte de solstițiul din sud (solstițiu de iarnă), atunci el ajunge doar la lumina Lunară și se va naște iar.
Aceste drumuri
luminoase și întunecoase de ieșire din lume au existat dintotdeauna. Cel
ce-l urmează pe primul, nu se mai întoarce ; cel ce-l alege pe al doilea, se
întoarce.
Înțeleptul care știe asta depășește orice merit ce vine din studierea scripturilor, din sacrificiu, din austerități și caritate și ajunge la Reședința Primordială a celui Suprem.”
(Krishna – „Bhagavad Gita”)
...şi în desenele din peșterile secrete ale lui Mithra :
„Dar această
peșteră a fost decorată cu semnele zodiacului, Racul și Capricornul. Solstițiul de vară și de iarnă erau în primul rând evidente, ca porți ale sufletelor ce coborau în această viață sau ieșeau din ea, în înălțarea lor către Zei ; Racul fiind
poarta de coborâre, iar Capricornul cea de înălțare.
Acestea sunt cele două căi ale nemuritorilor ce
treceau în sus și în jos, de pe pământ spre
cer și din Cer spre Pământ.”
(John P. Lundy – „Creștinismul monumental”)
MAMA, TATĂL, FIUL şi ŞARPELE CU PENE
Peste tot în
învățăturile străvechi există
similitudini incredibile – un Fiu Divin, născut
dintr-o Fecioară, Dumnezeița Mamă și un Tată Suprem nevăzut, ce trece printr-o serie de încercări,
înainte să fie trădat, și care apoi învie.
Evenimentele din viața
acestui Fiu Divin și Mântuitor corespund aproape întotdeauna anului solar și altor evenimente astrologice.
Aceste Trinități renumite, ale Tatălui, Mamei și Fiului, simbolizează de fapt energiile
și forțele fundamentale existente
în Creație – aflate în
atomi, în elementele de bază ale întregii materii, drept cele trei forțe:
pozitivă, negativă şi neutră.
(Nota MarYan : Exact acest aspect îl evidenţiam în una dintre ultimele Conferinţe,
în care am punctat corespondenţa între cunoaşterea metafizică a Trinităţii Universale, prin Tatăl, Mama şi Fiul, cu prezentarea
„trinitară”, de către Keshe, a atomului şi a oricărei particule elementare, pe care acesta o vede
alcătuită din „materie”, anti-materie” şi „materie întunecată” !)
PARACELSUS, marele alchimist din evul mediu,
considera Cosmosul ca fiind modelat din
aceste trei substanțe sau principii spirituale, numite „TRIA
PRIMA”, ce semnificau substanțele alchimice SARE, SULF și MERCUR : sarea ca
substanță și soliditate, mercurul ca element transformator și fuzibil și sulful care le lega pe cele două.
Întrucât ceea
ce este sus este în relație cu ceea ce este jos, aceste trei forțe primare ale universului sunt esențiale și în trezirea conștiinței şi, de aceea, povestirile
despre Dumnezeiţa Mamă, Tatăl Suprem și Fiul Divin conțineau, de asemenea, mesaje despre procesul omului care ajunge la Iluminare.
Mama, Tatăl și Fiul sunt nu doar Forțe Universale, ci și aspecte superioare din conștiința fiecărui om, ce există în dimensiuni mai spirituale și cu care
acesta se reunește în Procesul Iluminării.
Pentru a ajunge la autorealizare deplină, inițiatul trebuie să se întoarcă în Sursa Creației, la Absolut, unde Totul este Unul.
Pentru a face asta, diferitele părți ale Ființei, ce au fost divizate în Creație, trebuie
să se unească ca să formeze un Întreg, căci nu este cu putință să intri în Absolut divizat ; trebuie să ne întoarcem
uniți, așa cum am plecat, dar cu o Conștiință de Sine (dobândită) din
experiența existenței în materie.
Atunci când cele trei Forțe ale Creație – Tatăl, Mama și Fiul – s-au unit și s-au întors la Sursa Divină, inițiatul a trecut prin Procesul Creației în sens invers și a reintegrat Principiile
Vieții şi ale Divinității :
„Prin IUBIRE, Tatăl Ceresc, Mama Pământească și Fiul Omului devin una. Căci Spiritul Fiului Omului a fost creat din Spiritul Tatălui Ceresc, iar
corpul lui din Corpul Mamei Pământești.
Deveniți, deci, desăvârșiți, așa cum sunt desăvârșiți Spiritul Tatălui vostru Ceresc și Corpul Mamei voastre
Pământești.”
(„Evanghelia Eseniană a Păcii”)
Contopirea Mamei, Tatălui și Fiului a fost simbolizată de Şarpele cu Pene – și poate fi întâlnită sub
forma zeului mayaș și aztec QUETZALCOATL,
a zeului persan și roman MITHRA și, în
mod prolific, peste tot în Egipt, zeul HORUS.
Zeul Quetzalcoatl,
Mithra și Horus reprezintă FIUL ; şarpele este un simbol al Mamei ;
iar penele îl simbolizează pe Tatăl – prin
unirea Tatălui, Mamei și Fiului,
Quetzalcoatl/Mithra/Horus devine Şarpele cu pene.
Simbolul șarpelui cu pene în diferite culturi. De la stânga la dreapta –
Mithra e înfățișat
în centrul zodiacului, cu Soarele în vârful capului, un șarpe înfășurat în jurul corpului și aripi în spate ; Quetzalcoatl privește afară dintr-un șarpe acoperit cu pene ; iar zeul Soarelui din Egipt
are deasupra capului simbolul Soarelui și ține aripile unui șarpe cu pene.
în centrul zodiacului, cu Soarele în vârful capului, un șarpe înfășurat în jurul corpului și aripi în spate ; Quetzalcoatl privește afară dintr-un șarpe acoperit cu pene ; iar zeul Soarelui din Egipt
are deasupra capului simbolul Soarelui și ține aripile unui șarpe cu pene.
(De la stânga la dreapta – secolul I d.Hr., relief
în marmură albă, de la Muzeul Estense din Modena, Italia ; fotografie a lui
Quetzalcoatl, de Katherine Komaroff, Zeii din cer: Soarele și Luna în artă și mituri, 1974; ilustrație egipteană a „ceasului al 12-lea”, dintr-un mormânt din Valea
Regilor)
Şarpele este
un simbol al Mamei Pământești, întrucât este
un animal aflat tot timpul în contact cu pământul, cu întregul corp.
Penele sunt
de vultur,
care este un simbol al Tatălui Ceresc,
întrucât vulturul zboară și trăiește deasupra tuturor celorlalte animale, fiind astfel asociat cu
tărâmurile mai înalte.
Fiul este miraculoasa
ființă conciliatoare, ce este deopotrivă
personală și cosmică, o forță ce acționează ca să unească și să integreze
omul pământean cu divinitatea, unind șarpele cu penele, acesta fiind așadar motivul pentru care Fiul
a fost numit Lumina și mântuitorul lumii, în foarte multe culturi
din lume.
ISUS a spus : „Dacă trupul a luat ființă datorită spiritului, este o minune. Dar dacă spiritul a luat ființă datorită corpului,
este o minune și mai mare.”
(„Evanghelia lui Toma”)
CREAŢIE ÎN SENS INVERS
ILUMINAREA
este procesul de Creație în sens invers, întrucât este întoarcerea
omului la sursa divină.
În miturile despre Creație, o Ființă Divină Androgină apare din Sursa Absolută nemanifestată și incognoscibilă.
Această Ființă se divide în bărbat și femeie, pentru a crea, și dă naștere unui Fiu și restului Creației.
Pentru a urma acest proces în sens invers, Fiul trebuie să se nască în interior
(simbolizat la solstițiul de iarnă), apoi Fiul se întoarce la Mama și se contopește cu Ea (simbolizat la echinocțiul de primăvară, ca Fiul care e înghițit de șarpe), apoi Fiul-Mama se întoarce la Tatăl și se unește cu El (simbolizat la solstițiul de vară, ca șarpele care e înghițit de un vultur).
Șarpele cu pene – cele trei
forțe ale creației, Mama, Tatăl și Fiul – o ființă autorealizată și unificată, care este acum întreagă, se întoarce apoi pe aripile
spiritului, de pe pământ, spre tărâmul spiritual, sursa divină a creației, numită Absolutul.
Cele trei
inele ale Absolutului
apar în această ilustrație de Gustave DORE,
înfăţişând viziunea pe care o descrie Dante despre Creatorul Suprem al Universului,
pe care el îl vede la sfârșitul călătoriei sale prin iad, purgatoriu și rai.
înfăţişând viziunea pe care o descrie Dante despre Creatorul Suprem al Universului,
pe care el îl vede la sfârșitul călătoriei sale prin iad, purgatoriu și rai.
Simbolul Absolutului constă în trei inele. Inelul
exterior este atins atunci când omul se unește cu forța Fiului, al doilea inel interior atunci când se unește cu Mama, al treilea inel cel mai din interior atunci când se
unește cu Tatăl. Din acel punct, conștiința omului a devenit din nou
întreagă, iar el poate intra în sursa creației nemanifestate :
„În acel abis de radianță, clar și înalt, mi s-a părut că văd trei
sfere de trei culori, prinse strâns laolaltă : ca-n dublul curcubeu părea
să fie reflexu-n două; iar a treia părea de foc, aspirat în mod egal din
ambele.”
(Dante
– „Divina
comedie, Paradisul”, cântul
XXXIII)
Trei inele concentrice au fost descoperite în fundalul
radiației cosmice de microunde -
luminiscența omniprezentă a microundei, rămasă de la crearea universului ?
Oamenii de știință sunt de părere că trăsăturile circulare indică faptul cum
Cosmosul însuși parcurge epoci de sfârșituri și începuturi
(studiu realizat de PENROSE și GURZADYAN).
luminiscența omniprezentă a microundei, rămasă de la crearea universului ?
Oamenii de știință sunt de părere că trăsăturile circulare indică faptul cum
Cosmosul însuși parcurge epoci de sfârșituri și începuturi
(studiu realizat de PENROSE și GURZADYAN).
În textele vedice
străvechi din India, se spune că Mantra “OM” reprezintă Absolutul (numit Brahman).
Atunci când a fost pusă o înregistrare
(realizată în camera din marea piramidă din Egipt) a acestei mantre
sanscrite străvechi, folosindu-se un cimascop (de John Stuart Reid și Erik
Larson), s-a format simbolul celor
trei cercuri ale Absolutului.
(Acest domeniu de
studiu, ce demonstrează efectele vizibile ale sunetului asupra materiei,
precum și formele și tiparele geometrice pe care le creează, se numește CIMATICĂ.)
La Solstițiul de iarnă, FIUL DIVIN se naște în persoana
pregătită spiritual.
La Echinocțiul de primăvară,
acest Fiu moare, devine una cu Mama
supremă a universului și învie.
La Solstițiul de vară, Mama și Fiul „se Înalță” la Tatăl, astfel că forțele Fiului, Mamei și Tatălui se unesc.
Acest extras este
¼ din articolul pe tema semnificației Solstițiului de Vară din cartea electronică „The Path of Spiritual Sun”.
Despre autori
:
MARK
PRITCHARD (care
scrie sub numele de Belsebuub) este autorul a numeroase cărți pe tema experiențe extra-corporale, vise,
auto-cunoaștere și transformare spirituală –
printre care „A Course in Astral
Travel and Dreams”,
ce a devenit un bestseller, și „Gazing into the Eternal”, care a fost finalistă la ediția din 2009 a Premiilor pentru cea mai bună carte – și a apărut în peste 70
de programe internaționale de radio și televiziune.
Mark scrie din cei peste 45 de ani de explorare și experiență esoterică, în timp ce ANGELA PRITCHARD contribuie cu cercetări
în domeniul științei, cosmologiei, locurilor străvechi și textelor sacre.
SURSA : http://belsebuub.com/articles
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu