Trilogia MATRIX
(1999-2003)
sau
TREZIREA la REALITATE
prin
ELIBERAREA din MATRICE
Oare există vreun Cititor al acestui Blog care să
nu fi auzit şi, mai ales, să nu fi văzut Trilogia MATRIX a Fraţilor (Lana şi Andrew Paul) Wachowski ?...
Cu siguranţă că „nu prea”, dar dacă, totuşi mai
există astfel de persoane – probabil dintre cei foarte tineri, care abia acum
descoperă dimensiunea metafizicii şi a spiritualităţii – vă recomand cu căldură
ca să vizionaţi, în cât mai scurt timp, această Trilogie...
De la bun început, înainte de orice alte comentarii şi observaţii (care, prin complexitatea lor, vor genera un
articol mult extins), oferim link-urile de vizionare ale acestor trei filme
„fabuloase”, de tip „SF” :
Ca de obicei, iniţial nu am avut vreo „programare”
în a scrie despre această Trilogie, însă, după iniţierea acestei „Categorii-Subiect”,
al Filmelor (Documentare) „altfel
decât majoritatea”, prin filmul „Thrive”,
am decis ca să continui cu filmul documentar care ar putea fi considerat a fi
primul (din Noul Mileniu şi în „Noua Energie”) din această categorie, ce „a
spart gheaţa” şi a bătătorit o Cale pentru o întreagă pleiadă de filme
(documentare), în acest sens...
...Şi care, contrar credinţei multora, nu este
celebrul „The Secret” („Secretul”), creat şi apărut iniţial
în 2006, ci poate mai puţin
cunoscutul „What the... (beep) do we know?” („Şi noi, ce... mai ştim, de fapt ?”),
apărut încă din 2004 – la scurt timp
după manifestarea celebrei CONCORDANŢE ARMONICE, din Noiembrie 2003.
Aşadar, din aproape în aproape, străduindu-mă să
realizez, cel puţin pentru început, o poziţionare „crono-logică” a acestor
prime documentare care deja i-au marcat pe majoritatea oamenilor treziţi nu
doar în ultimii ani, ci chiar şi pe cei mai în vârstă – ei bine, am realizat că
acest „prim documentar” al mileniului
(care a deschis larg Calea pentru super-mediatizatul „The Secret”) a fost puternic inspirat, prin alegoria
„Căderii
în Vizuina Cuantică a Iepurelui”, tocmai de către Trilogia MATRIX, şi mai ales de primul film, din 1999...
...Şi, astfel, am realizat mai bine că acest prim film, al Trilogiei, din 1999, a fost adevăratul „Deschizător de Cale” pentru
NOILE FILME (artistice, dar şi
documentare) de tip „Cunoaştere Spiritual-Metafizică”
ale Noului Mileniu !
Este fascinant de observat câte conexiuni
surprinzătoare putem descoperi atunci când începem să „săpăm”, aflând de alte
aspecte pe care le cunoşteam (separat) şi care, dintr-o dată, le observăm a fi
într-o strânsă conexiune unele cu celelalte...
De exemplu : ce legătură credeţi că există între
filme SF „memorabile”, din ultimii ani – de genul „V de la VENDETTA” din 2006 (celebrul film „anti-Sistem” despre
deja celebrii ANONYMOUS), „CLOUD ATLAS” din 2012 (atât de
complex, cu vreo şase scenarii desfăşurându-se în acelaşi timp : în trecut,
prezent şi viitor, cu implicarea ideii de reîncarnare) sau, unul dintre
ultimele „SF”-uri din 2015, „ASCENSIUNEA lui JUPITER” – şi Trilogia MATRIX ?...
...Ei bine, elementul comun este reprezentat chiar
de către Regizorul acestor filme, care este acelaşi, sau mai bine zis sunt aceiaşi Fraţi WACHOWSKI – „o (aparentă) ea”, LANA, şi „un el”, ANDREW PAUL.
În acest fel, o asemenea Carte de Vizită ne oferă
de la bun început o imagine mult mai limpede despre Creatorii Trilogiei Matrix, care se pare că nu au apărut „din
neant” şi nici nu au dispărut imediat după aceea, precum (trecătoarele) Stele
Căzătoare...
Acum, după ce am lămurit (deoamdată, căci vom
reveni cu imagini surprinzătoare, mai spre final...) acest prim aspect, al
Creatorului Trilogiei, haideţi să ne apropiem de mai multe detalii legate de acţiunea
acesteia (şi, mai ales, a primului
film din 1999), în special pentru cei care încă nu au vizionat sau care au
cam uitat detaliile semnificative ale Trilogiei...
Este evident că vom prezenta în acest articol şi propria
noastră viziune – cu elemente inedite, sperăm – în ultima parte a
acestui lung articol, însă, până atunci, vom expune câteva date din prezentarea
generală oferită de Marian MATEI pe Blogul
său, „antiiluzii” (căruia, de data
aceasta, cred că i-am scris corect numele...) :
„Trilogia fraţilor WACHOWSKI debuta, în 1999, cu primul film al seriei, „The Matrix” („,MATRICEA”), care stabilea
un standard greu de atins ca şi efecte speciale şi unul neatins, încă, din
punct de vedere al originalităţii scenariului, ce integra într-un tot unitar,
referirile la sub-culturile „cyber-punk” şi „hacker”, cu ideile
filozofice izvorâte din teoriile lui Rene
DESCARTES, Immanuel KANT, PLATON şi cu simboluri întâlnite cam în
toate religiile majore ale Planetei.
Seria a continuat cu alte
două filme lansate în acelaşi an, 2003,
„Matrix
Reloaded” („MATRIX Reîncărcat”) şi „Matrix Revolutions” („MATRIX
- Revoluţii”), mai puţin agreate de critică, dar care în perspectiva
fanilor şi chiar a filozofilor, completează universul descris de primul film al
seriei, răspunzând complet întrebărilor,
deloc puţine, generate de acesta.
Trilogia descrie un viitor
destul de sumbru, în care realitatea percepută de majoritatea omenirii, este,
de fapt, o complexă simulare
interactivă, Matrix, creată de maşinile guvernate de o inteligenţă
artificială, cu scopul de a menţine oamenii sub control şi de a le folosi
activitatea electrică corporală, în transa în care se află, ca surse de energie,
în absenţa energiei solare de care aceştia au privat maşinile, într-un prim război purtat, se pare, în anul 1999.
Acţiunea filmului
gravitează în jurul personajului principal, Thomas A. Anderson, sau NEO,
pe numele său de hacker, care reprezintă personificarea Alesului şi pe care Morpheus
îl răpeşte Matrix-ului, ferm convins că el este Mesia, a cărui apariţie fusese prezisă de un personaj central al Mişcării de Rezistenţă, Oracolul.
Ideea filozofică centrală a
filmului, constă în exploatarea temerii esenţiale ce reiese din opera geniului
renascentist, Rene Descartes : „Dar
dacă viaţa actuală este doar un vis ?”
O simplă speculaţie
filozofică, am putea spune, întâlnită sub o formă puţin diferită şi la KANT şi BAUDRILLARD, dar şi în
budism, este transformată, în filme, în realitatea terifiantă a unui vis
impus drept realitate, unei omeniri, în majoritate inconştientă.
Violenţa din film, deloc
nesemnificativă, este compensată de ideea practicării ei într-un mediu de fapt
virtual şi nu la modul gratuit, ci în scopul mai mult decât nobil, de a salva
întreaga umanitate, iar coregrafia artelor marţiale practicate de eroii
acţiunii, este la superlativ.
Filmele au avut o priză
deosebită la public, dovedită de cultul generat în jurul lor şi de sumele
imense încasate în timp, de peste 1,6
miliarde $, şi de asemenea, prin faptul că pun sub semnul întrebării
orice autoritate care solicită o supunere necondiţionată, în virtutea unor
prerogative impuse prin forţă, context poate mai puţin evident la data lansării primului film, dar mai mult
decât clar în anii ce i-au urmat lui Septembrie
2001 şi conflictelor aberante declanşate, în lume, de Imperiul American.”
Bun... Atât Marian Matei,
cât şi alţii, insistă pe perspectiva
„filozofică” oferită de Trilogia Matrix, inspiraţi şi de un documentar de
exact o oră, ce abordează ideile de tip filozofic ce ar fi
stat la baza Trilogiei : „Re-Întoarcerea la Sursă sau Filozofia din Trilogia MATRIX”... :
...Şi care este prezentat, şi acesta, de acelaşi Marian Matei, inclusiv din perspectiva Traducătorului acestui
interesant documentar :
„Documentarul de faţă, opera regizorului
Josh ORECK – pare-se, niciodată tradus în limba română – vine poate târziu
pentru noi, ţinând cont de data lansării
lui, 2004, dar am considerat necesar ca să fie cunoscute toate implicaţiile
religioase şi mai ales filozofice ale trilogiei, exemplificate perfect de o
pleiadă de filozofi, dintre care îl voi aminti doar pe profesorul Universităţii
Princeton, dr. Cornel
WEST, care este şi unul dintre protagoniştii seriei ca şi consilier
al unicului oraş al omenirii, ZION.
Se pare că ei, huliţii filozofi,
deţin de milenii cheia eliberării minţii umane din capcana cotidianului inutil
şi noi ne învrednicim, abia astăzi, să le descoperim meritele, într-un moment
în care, probabil că modificarea
Frecvenţei de Rezonanţă Schumann, ne deschide gândirea spre experienţe, altfel
imposibile.
O fac acum, recunoscând
fără rezerve, că acel „cogito” al lui Descartes, este cu
siguranţă cu mult mai important decât „ergo sum”, fiindcă de milenii ne
străduim doar „să facem” şi prea puţin „să fim”, pentru a reflecta la adevărata
natură umană, la Scânteia Divină ce ne animă, la comuniunea deplină cu o Conştiinţă
Unică, Supremă, căreia ateii îi conferă denumirea de Univers, cu toate
sinonimele lui, dar pe care noi ştim să o numim simplu, pe nume : DUMNEZEU.”
Iată, aşadar, o prezentare în cuvinte şi o alta în
imagini a Perspectivei
FILOZOFICE oferite de această Trilogie
MATRIX care, deja, este văzută a fi Punct de Reper pentru filmografia SF,
adevărată „Cap de Operă” (de la „Capo-d’operă”)...
Însă ce spuneţi şi de o perspectivă „mai profundă”,
una metafizico-spirituală (alegorică)
?
Punctez acest aspect, acum, amintindu-mi
de ceea ce, încă de acum mai bine de 20 de ani, meditam în privința acestei idei.
Astfel, cercetând legătura dintre Filozofie, Religie şi Metafizică
(Spiritualitate Pură), am perceput foarte clar, la un moment dat, distincţia
dintre acestea prin modul în care este aplicată o anume propoziţie (Afirmaţie)
: „EXISTĂ
DUMNEZEU”.
Astfel, dacă zona „periferică” a acestei „Afirmaţii
Sferice” este asigurată de FILOZOFIE,
prin Afirmaţia care devine întrebare (îndoială) : „EXISTĂ DUMNEZEU ?”
(„O
fi ?... N-o fi ?”, „Ce-o fi?”, „Cum o fi?” ş.a. – ale
Filo-Sophiei), RELIGIA pătrunde mai
adânc în această Sferă, oferind Răspuns categoric la nenumăratele
îndoieli şi alegaţii de tip filozofic : „EXISTĂ DUMNEZEU !”...
...În timp ce Metafizica Pură, ca Spiritualitate
eliberată de atribute şi ne-numărate alte „sofisme” („deşteptăciuni”, ca
întortocheri ale minţii!), afirmă Simplu şi Direct, chiar în „nucleul” acestei
Esenţiale Afirmaţii : „EXISTĂ !” (Existenţa, Spiritul Pur, Iubirea Necondiţionată), sub forma : „(EU) SUNT !”... şi atât, PUR şi SIMPLU !...
Am venit cu aceste imagini pentru a vă ajuta să
înţelegeţi că numeroasele interpretări filozofice sunt interesante, însă şi mai
multe dintre acestea ar putea fi simple SPECULAŢII
ale MINŢII care VIN din VECHEA
ENERGIE, a Vechiului Pământ...
...În timp ce abordarea Metafizic-Spirituală, Eliberată de filo-sofisme ce înfierbântă
mintea, pare a fi abordarea cea mai Simplă şi eficientă şi care pare a se
apropia mult mai mult de Esenţa
Mesajului Primordial transmis de Trilogia Matrix, decât o face Filozofia
sau, la fel, Religia.
Consider că această mult mai profundă „Atingere
a Esenţei” este realizată de următorul comentariu, regăsit pe blogul
unui anume Radu UNGUREANU (de care
mărturisesc că, până acum, nu prea am auzit), în articolul „Filmul MATRIX 1999 – decodat, semnificaţii” şi care pare a fi preluarea
unui material originar din limba engleză, a cărei Sursă nu este deloc precizată (şi, din care motiv, nici eu nu v-o
pot oferi)...
...Aspect pe care iniţial l-am perceput intuitiv,
şi a cărui confirmare a venit prin detaliul dinspre finalul articolului
respectiv, când Mesajul din limba
latină de deasupra uşii Oracolului
din Trilogie – „Temet nosce” (sau „Nosce te ipsum”), care înseamnă „Cunoaşte-te
pe Tine însuţi/însăţi” – ei bine, în articolul blogger-ului român este
mai întâi tradus în engleză şi abia apoi în română, ceea ce evidenţiază
materialul unui traducător din limba engleză, şi nu al unui autor român...
Dar, dincolo de ignorarea Sursei (informaţionale),
rămâne meritul traducerii unui material cu adevărat deosebit, despre semnificaţiile ezoteric-alegorice ale
Trilogiei MATRIX, pe care eu nu le-am re-găsit nicăieri în altă parte şi
care oferă o imagine mult mai profundă a ceea ce au dorit să transmită Creatorii
(Regizorii), dincolo de imagini cu acţiuni violente şi cu „efecte
speciale”, de tip SF.
Aşadar, iată acest pătrunzător articol către ESENŢA Mesajului Trilogiei MATRIX (cu
referire predominantă la primul film, din 1999) :
„The Matrix” („Matricea”), trilogia fraţilor
Wachosky este, probabil cel mai bun, complet film apărut vreodată. Înainte de
toate, pentru suportul vostru vă recomand să revedeţi trilogia, asta dacă nu
cumva le-aţi văzut de nenumărate ori, ca mine.
Să începem :
În primul rând, pe lângă faptul că e un film SF...
...„The MATRIX” este o Alegorie (un procedeu artistic, poem, poveste constând
în exprimarea unei idei abstracte, unui adevăr ascuns, prin mijloace concrete
cu semnificaţii morale)...
...o alegorie despre lumea noastră care se află sub Control total,
control deţinut de un Sistem ascuns, Ocult, care ne vrea uşor de manipulat,
supuşi şi obedienţi – o lume pe care o trăim deja.
Aceasta este o alegorie despre cum această Planetă este transformată într-o
societate-închisoare în care oamenii îşi duc traiul inerţi şi dependenţi de Sistem,
o închisoare
a minţii.
Vestea bună este că trilogia oferă şi „cheia”,
soluţia a cum ne putem de-conecta de Matrice.
Pentru început, este bine de ştiut că fiecare film răspunde la câte o întrebare existenţială.
Primul răspunde la întrebarea :
„Ce este Matrix ?”
Acţiunea filmului începe într-un hotel denumit
simbolic, „The Heart of the City” („Inima Oraşului”). Vom vedea pe
parcurs că acest lucru nu este întâmplător, totul începe şi se termină în acelaşi loc : în INIMĂ.
Toată povestea conturează un cerc complet, un
ciclu, NEO aflându-se la finalul
filmului în acelaşi loc de unde a pornit acţiunea.
Apoi, la începutul
fiecărui film din trilogie o avem în prim-plan pe TRINITY (ca simbol pentru
Inimă
şi Suflet
– vom vedea mai încolo) în situaţii tensionate sau atacată de agenţi, apărători
ai Sistemului.
Trezirea
De asemenea, îl avem pe Neo, sau Thomas Anderson
(programator), pe care îl vedem dormind la începutul fiecărui film, fiind „adormit”
– ceea ce sugerează că noi suntem adormiţi,
deoarece Th. Anderson reprezintă Omul,
reprezintă poziţia noastră ca persoană obişnuită, prinsă în capcana Matricei.
El primeşte un mesaj criptat pe calculator, care îi
transmite : „Trezeşte-te, Neo... aparţii Matricei” – aceasta
fiind o Trezire a Conştiinţei şi
nicidecum o trezire din somn.
Camera 101 (apartamentul său) este o
trimitere directă către Filmul „1984”,
ecranizat după cartea cu acelaşi nume, scrisă de George ORWELL.
În „1984”, camera 101 este camera de tortură,
camera groazei, a fricii în care va ajunge în cele din urmă personajul
principal.
Aşadar, apartamentul
său este locul unde sunt ascunse cele mai mari frici ale sale (chiar şi uşa
o deschide doar cu „un singur ochi”).
„Simulacra
and Simulation” este locul în care Neo îşi ascunde diferitele programe hack-uite
şi banii, este o carte...
...Şi nu orice fel de carte, ci „Simulacra
and Simulation”, o carte reală scrisă de Jean BUADRILLARD, după care s-a inspirat şi filmul.
J.
Buadrillard
susţine că ceea ce s-a întâmplat în cultura post-modernă este faptul că societatea
a dat atât de mult credit tiparelor, modelelor şi mapelor (agendelor) create, încât
a pierdut legătura cu teritoriul, cu lumea reală, care a precedat
tiparele.
Însăşi realitatea
a început să imite tiparele create care acum preced şi determină lumea reală.
Contactul
cu lumea reală e nul.
Până la întâlnirea dintre Neo şi Morpheus, mai sunt
o serie de întâmplări şi replici cu însemnătate :
- Sincronicitatea dintre mesajul-îndemn criptat de pe calculatorul său : „Follow the White Rabbit” („Urmăreşte Iepurele Alb”) şi apariţia iepuraşului la uşă (tatuajul de pe umărul fetei)...
- Întâlnirea şi dialogul cu Trinity, având la bază întrebarea
centrală : „Ce este Matricea ?”
şi replica acesteia : „Răspunsul este
acolo, afară ! Te va găsi... dacă îţi doreşti cu adevărat !” sugerează
că „foamea”, dorinţa de a afla adevărul
trebuie să fie prezentă, pentru a putea primi răspunsuri.
- Apoi, la locul de muncă, urmează o întâlnire cu şeful
său şi un dialog :
„Ai probleme
cu autorităţile, dle Anderson. Te crezi deosebit, crezi că ţie nu ţi se
aplică regulile... toţi angajaţii înţeleg
că fac parte dintr-un întreg... iar dacă un angajat are o problemă, întregul
are o problemă”,
care denotă :
- existenţa unei puteri superioare, autoritate
în faţa căreia trebuie să te supui ;
- Neo este cel care „s-a trezit”, şi s-a săturat de obedienţă şi supunere ;
- conceputul de colectivism şi eradicarea
celor care gândesc înafara lui.
Agenţi ai Sistemului îl prind pe Neo şi sădesc
frica în el, reducându-l la tăcere, iar apoi îi introduc un dispozitiv în
organism, ca un cip, pentru ca Sistemul
să îl poată controla, urmări.
Sistemul te
vrea tăcut !
Trinity este cea care îi aduce faţă
în faţă pe Neo şi Morpheus.
Fiecare
personaj are câte o reprezentare alegorică, ei reprezintă diferite aspecte, expresii
ale conştiinţei noastre, 3 moduri de
exprimare a Conştiinţei :
Gândurile
– Emoţiile - Acţiunea :
-
MORPHEUS (simbol al Gândurilor)
este Mintea, Inteligenţa, cel care ne arată Adevărul.
-
TRINITY (simbol al Emoţiilor)
reprezintă partea feminină, Spiritul, Inima, Compasiunea, Dragostea.
Trinity este puntea de legătură dintre Neo şi
Morpheus, sau, altfel spus, este Inima
ce reprezintă puntea de legătură dintre
Minte şi Voinţă.
-
NEO
(simbol al Acţiunii) este Voinţa, reprezentând Curajul şi dorinţa de Libertate.
Astfel, atunci când
Mintea şi Vointa se întâlnesc, Mintea îi explică Voinţei, într-un discurs
superb dintre Morpheus şi Neo, ce este Matricea, pentru ca la urmă să lase decizia în mâna lui Neo („blue
pill - red pill”, adică „pastila albastră – pastila roşie”),
sugerându-i că trebuie să fie deschis la
minte şi să experimenteze pe propria sa piele, ne-existând altă modalitate.
Lumea iluzorie
Odată ce Neo alege pilula roşie – Calea infinit mai grea, dar Calea care duce
către Adevăr – toată lumea, aşa cum o ştia el, se dizolvă în jurul lui.
Aşa se petrece atunci când începi să vezi Adevărul
- dispare toată realitatea iluzorie,
toate credinţele pe care le-ai avut, iar acum priveşti groaznicul adevăr în
faţa ochilor, care ne arată faptul cum suntem cu toţii adormiţi şi conectaţi la
Matrice, fără pic de simţ al realităţii, prin intermediul TV şi Media,
guvernelor, sistemelor de credinţe, religiilor etc.
Realitatea
Este pentru
prima dată când Neo prinde viaţă, el fiind până acum doar o legumă pe plantaţie,
o sursă de energie pentru maşinăriile (Inteligenţa Artificială) care conduc
Matricea, maşinării care i-au creat o realitate artificială în care el era un
programator.
Aceea nu este realitatea. Realitatea este mult mai
sumbră, devastată, adevărul este devastator, noi înşine suntem devastaţi.
Oamenii nu
mai sunt născuţi ci sunt cultivaţi şi crescuţi în celule pe plantaţii imense, doar cu scopul de a servi
ca energie pentru maşinării.
Această Inteligenţă Artificială care a pus stăpânire
pe lume are conştiinţă, o conştiinţă mecanică, un intelect rupt de orice sentiment, de
grijă, de inimă.
Acest gen de intelect ne-a adus tocmai unde suntem.
„The
Matrix” = Control, „Mind Control”
(„Control Mental”)
„MATRICEA
este o lume imaginară, creată de computer... pentru a ne ţine
sub control... pentru a schimba o fiinţă
umană... într-o baterie (energie).”
Atâta timp cât Matricea (Controlul) există,
omenirea nu va fi cu adevărat liberă.
Matricea operează
în tărâmul minţii,
ţinând
oamenii într-o stare de visare, pentru ca ei să nu vadă Realitatea,
doar cea proiectată de Sistem.
Numele NEO, nu este ales întâmplător.
Anagrama cuvântului este „ONE”, „The One” („Alesul”).
Latinescul „Neo” înseamnă „Nou”.
Neo = „Om Nou”, sau un nou stadiu de evoluţie umană, spre care tindem cu toţii.
Neo reprezintă neo-cortexul, cele 2 emisfere aduse sub un singur creier complex care funcţionează
ca un tot unitar, în echilibru perfect.
Sintagma „Free your Mind” („Eliberează-ţi
Mintea”)
Este momentul în care Neo trebuie să fie puternic şi
pregătit în minte (jujitsu în Matrix este o joacă).
Pentru asta trebuie înlăturată frica, îndoiala, neîncrederea.
Eliberează-ţi mintea. Nimeni nu o poate face în locul tău.
Poţi duce calul la apă, dar nu-l poţi obliga să
bea. Poţi să arăţi adevărul cuiva, dar nu-l poţi obliga să îl accepte.
Transformarea trebuie să vină din interior, apoi Adevărul
se va arăta.
Majoritatea nu sunt pregătiţi !
Majoritatea nu sunt pregătiţi !
...Citeşti
în continuare, sau mintea ţi-e ocupată cu Femeia
în Rochie Roşie ???...
„Matricea este un Sistem. Acest Sistem este duşmanul nostru.
Când eşti înăuntru, ce vezi ? Afacerişti,
avocaţi, profesori, tâmplari. Minţile celor care încercăm să-i salvăm.
Dar până atunci, aceşti oameni fac parte din Sistem şi, deci, ne sunt duşmani.
Trebuie să înţelegi că majoritatea nu sunt pregătiţi ca să fie deconectaţi.
Mulţi sunt atât de inerţi... atât de
neajutoraţi, dependenţi de Sistem..
încât se vor lupta ca să-l apere.”
„Ignorance is bliss” – „Ignoranţa este bine-cuvântare”
– este
filozofia de viaţă a lui CYPHER (de la „Cipher”
care înseamnă „CIFRU”), unul dintre
membrii echipajului.
El este cel care nu are voinţa de a merge mai
departe pe Calea Adevărului („Why? Oh why didn't I take the blue pill?”
– „DE
CE? Offf, De Ce oare nu am luat Pilula Albastră?”).
Astfel că el face un pact cu Agentul SMITH pentru a-l preda pe Morpheus (care deţine codurile pentru intrarea în ultimul oraş uman, Zion), iar acestuia i se promite că va fi re-introdus în Matrice.
...Câţi dintre noi nu avem aceaşi atitudine ?...
Cunoaşterea de Sine
ORACOLUL este personajul cu profeţia, intuiţia,
cunoaşterea de sine. Neo merge la Oracol, pentru ca acesta să îi
confirme că el este „Alesul”.
Semnul de deasupra uşii înseamnă, din latină, „Know Thyself” („Cunoaşte-te pe tine însuţi”) şi e o trimitere directă către Oracolul din Delphi, centru de tradiţii mistice în lumea antică.
Acest aforism este inscripţionat pe Templul lui Apollo din Delphi, lucru
care îi lipseşte lui Neo.
Doar prin Cunoaşterea
de Sine, poţi să îl cunoşti pe Dumnezeu. Dacă nu ai Cunoaştere de Sine, eşti
sortit pierzaniei.
Credinţa
Morpheus este prins de către Agenţi. Neo şi Trinity
hotărăsc să intre în Matrice şi să îl salveze, ceea ce şi reuşesc.
Pentru prima dată, Neo decide ca să nu fugă de agenţi, după cum a fost învăţat, ci să lupte. Pentru prima dată, CREDE că el este Alesul, cel care reprezintă
Adevărul.
Camera 303
Filmul se întoarce în locul din care a început, la Hotelul „Heart of the City”, în camera 303, acolo unde Trinity a fost
atacată.
Acest număr are semnificaţie masonică (cele
33 de grade din Masonerie), fiind
un nivel important în Masonerie.
Aşadar, aici Neo este împuşcat şi moare. Tot în
Masonerie, nivelul 33 vorbeşte despre moarte şi re-înviere – Reînviere la un alt Nivel de conştiinţă.
Inima noastră este îngheţată, cu emoţii negative. La 33 de grade Fahrenheit, gheaţa începe să se topească.
Lumina
Soarelui, Con-ştiinţa şi Adevărul ajung ca să topească gheaţa.
Iubirea
Neo este readus la viaţă, printr-un sărut, de către
Trinity, cea care reprezintă forţa feminină, iubirea şi compasiunea.
Doar adevărata Iubire şi Compasiune poate reînvia pe cineva.
Neo se trezeşte şi vede ce este Matricea cu adevărat, vede CODUL – Acum are
alţi ochi, are clarviziune, realizează Adevărul.
- SysteM-Failure
! –”
Perspectiva
noastră asupra Trilogiei MATRIX
Aşadar, dacă aţi considera că, în acest fel, s-a
spus cam tot ceea ce era de spus despre această extra-ordinară Trilogie, iarăşi
v-aţi înşela, pentru că, din perspectiva noastră, aspectele cele mai importante nu au fost subliniate încă...
Voi insista şi mai mult asupra acestor aspecte,
ţinând cont şi de faptul că de atâtea ori am amintit în Editoriale, PoVestirile Zilnice
sau alte numeroase articole, de ideea Eliberării din MATRIX-ul cotidian !
– imagine care este cel mai bine simbolizată prin aceste filme.
Această opinie personală asupra Trilogiei a început
să fie conturată încă din PrimăVara anului 1999, mai exact prin luna Mai 1999 (deci, cam la două luni
după lansarea filmului), când, participând la co-memorarea a 2 ani de la
trecerea în alte dimensiuni a Om-ului (şi colaboratorului) care a fost terapeutul Valeriu POPA, am avut o scurtă
şi interesantă conversaţie cu un amic, un alt aspirant în căutarea Căii
Adevărului – cu care ne-am şi „antrenat” o anumită perioadă în artele orientale
chineze, de tip chi-kung – care, în prezent, este bine-cunoscut în mod public
ca un practicant al Căii Taoiste în
Spaţiul Românesc.
La un moment dat, conversaţia alunecă direct către
ultimul film apărut, acel „senzaţional MATRIX” care deja ne
zăpăcise cu abundenţa de informaţii şi simboluri cu care venise – constatam
noi, pe atunci, la modul unanim...
...Însă, amicul „aruncă pastila”, în mod direct :
deşi filmul, ca orice film, a apărut la
comanda şi cu acceptul Cabalei (pe atunci noi le spuneam „bubuli”
întunecaţilor...), totuşi, „băieţii coloraţi” se pare că au fost foarte nervoşi când au constatat, la finalul filmului, cât de
multă informaţie interzisă „s-a scurs”, astfel că au comandat şi o a doua parte, ca
replică a acestora, care „să
îndrepte” lucrurile (adică informaţiile), evident, din perspectiva lor.
Şi, deşi atunci nu ştiam ce va urma, iată că, după
alţi 4 ani, în 2003 apare şi Partea a 2-a şi, imediat după aceea, chiar şi
Partea a 3-a...
Acum, haideţi să privim întreaga Trilogie din acest
Punct-Orizont de Vedere.
Dacă Prima
Parte, Filmul propriu-zis, „The MATRIX”, a fost intens disecat,
flozofic şi metafizic, rezultând lucruri foarte interesante ca informaţie, se
pare că doar nouă ne rămâne ocazia de a vorbi şi despre Partea a 2-a şi a 3-a,
căci nu prea apar alte informaţii detaliate în acest sens.
Aşadar, ce putem spune despre Partea a 2-a a Trilogiei – „MATRIX Re-Loaded” ?
Pentru aceasta, haideţi să vedem câteva „citate”
(adică afirmaţii) care sunt expuse pe parcursul celei de-a doua părţi a
filmului, după care le vom comenta împreună :
Zice (fostul Agent) SMITH :
„- Nu suntem
aici (în MATRIX) pentru că suntem liberi, ci pentru că nu suntem liberi. Nu
avem motiv să fugim şi niciun scop pe care să-l negăm.”
Zice ORACOLUL
(către Neo) :
„- Poţi salva Zion-ul dacă ajungi la Sursă, însă ai
nevoie de „Făuritorul de Chei”. Este prizonierul unui program periculos, unul dintre cele mai vechi... MEROVINGIAN. Nu-l va lăsa să plece de
bună-voie...
- Ce vrea ?, întreabă Neo.
- Ce vor toţi oamenii puternici ? MAI MULTĂ PUTERE !...”
MEROVINGIAN :
„- Totul
funcţionează şi este bazat pe CAUZĂ. Cauză şi efect. Acţiune şi reacţiune.”
„- Totul porneşte de la Alegere”, susţine Morpheus.
„- Greşit, contrează Merovingian (a cărui soţie este... Persephona, adică „cea care
curmă Lumina”, fiind, alături de Hades, Stăpâna Tărâmului Umbrei...). ALEGEREA ESTE O ILUZIE, CREATĂ DE CEI CARE
AU PUTEREA, PENTRU CEI CARE N-O AU.”
„- În spatele echilibrului aparent, se pare că
suntem complet lipsiţi de control.” (aspect
evidenţiat prin faza cu blonda care „beneficiază” de desertul „special” al lui
Merovingian)
„- Aceasta este adevărata Sursă de Putere, acest „DE CE”, Cauzalitatea, care face diferenţa între Noi şi ceilalţi...” (Cunoaşterea Ascunsă faţă de cei Profani sau
Ignoranţi)
(Castelul
Merovingian-ului – unde îl găsesc captiv şi-l salvează pe „Făuritorul de Chei”,
al Sistemului – pare a fi un Castel al
Habsburgilor, din munţi.)
MORPHEUS :
„- Când văd trei obiective, trei nave şi trei
căpitani, nu este întâmplare. Eu văd Providenţa, văd un Scop...”
ARHITECTUL :
„- Scopul Alesului este să se întoarcă la Sursă, să
introducă o parte din codul său în programul principal şi să aleagă 23 de locuitori din Zion, 16
femei şi 7 bărbaţi, care să reconstruiască ZION-ul...”
NEO :
„- Profeţia
(legată de Ales care va încheia Războiul) este
o Minciună... o altă formă de
CONTROL !”
Zice iarăşi ORACOLUL
(către Neo) :
„- De fiecare dată când auzi de vampiri, vârcolaci sau Extra-Tereştri este din
cauza asimilării de către Sistem a unui program care „nu face ce trebuie”...
...„Programe care sabotează programe”,
completează Neo...
„- Nimeni nu
poate vedea dincolo de o alegere pe care nu o înţelege...”
„- Nu am venit aici ca să pot a-LEGE ?
- Nu, ai făcut deja alegerea. Acum ai venit ca să înţelegi de ce ai făcut această alegere !” (Exemplu : Să înţelegi De Ce ai ales să te
încarnezi, acceptând condiţiile archonilor... astfel că nu mai rămâne decât să
te supui acestor condiţii...)
Sunt multe de spus despre MESAJELE transmise prin film, printre scenele „excitante” de
violenţă şi efectele speciale „senzaţionale” (este comic dar deloc
„întâmplător” : iniţial am scris „efectele secundare”...), însă unul de mare
forţă este transmis de către acest personaj central din Partea a 2-a, MEROVINGIAN, care „livrează” în mod foarte
clar, fără niciun dubiu, către masa privitorilor, următorul mesaj : „ALEGEREA ESTE O ILUZIE, CREATĂ DE CEI CARE
AU PUTEREA, PENTRU CEI CARE N-O AU !”...
iar fostul Agent Smith insistă că : „Nu suntem aici (în MATRIX) pentru că suntem
liberi, ci pentru că NU SUNTEM LIBERI.”
Toate acestea au fost transmise în mod foarte
limpede, către „marea masă” a privitorilor pământeni ai filmului, ca să fie
lucrurile foarte clare, fără dubii şi interpretări care ar fi putut veni pe filiera
media alternative...
Aşa cum s-a observat în mod repetat în
documentarele şi articolele citate anterior, încă din primul film s-a observat
prezenţa aspectului filozofic, care în Partea a 2-a este de-a dreptul
exacerbată, prin repetatele insistenţe ale Merovingian-ului referitoare la Cauzalitate şi Efect, Acţiune şi
Reacţiune – aspectele tipice filozofilor care rulează la nesfârşit pe
frecvenţa minţii, uitând de AL TREILEA
ELEMENT – care construieşte TRIADA-TREIMEA izbăvitoare şi Integratoare – şi
care este reprezentat de INIMĂ !
Acest aspect, specific archonilor, constă în
obsesia pentru inteligenţă şi mentalism şi eliminarea cu disperare a oricărei
intervenţii a emoţiei şi sentimentului – deci, a Inimii care ar deschide, astfel, Poarta către Dimensiunea Iubirii
Divine...
...Ceea ce, trebuie să recunoaştem, ar fi fost
extrem de periculos pentru aceste structuri archonice, care au direcţionat
evoluţia Trilogiei.
Într-adevăr, pe oriunde te uiţi prin filmele
Trilogiei, eşti înconjurat de simboluri... inclusiv în privinţa celor 23 de locuitori ai ZION-ului, aleşi de Neo pentru un „Nou Zion”, adică un Nou
Ciclu.
Astfel, puţini ştiu că în ziua de 23
februarie se celebra Zeul roman TERMINUS, cel care simboliza Omega,
Sfârşitul, Capătul de unde pornea un Nou Început... ca, în film, să apară
iarăşi numărul 23, văzut de către evrei ca începutul unui nou alfabet ebraic
(cel cu cele 22 de caractere).
Sunt multe alte Simboluri-Arhetipuri expuse în Trilogie (ZION, ALESUL, SUPERMAN, TRINITY, ORACOLUL, SERAFIMUL, MEROVINGIAN
ş.a.), mai ales în Partea a 2-a – unele în scurte imagini, precum Castelul
Habsburgilor din Europa, prezentat ca şi domiciliu al lui Merovingian
şi al Persephonei – însă două dintre acestea par a fi de cea mai mare Forţă: ideea
Oraşului
oamenilor liberi ZION şi Arhetipul
ALESULUI („The ONE”, adică „NEO”), cunoscut de către toţi ca
fiind atribuit unui anumit popor...
Asupra acestor aspecte vom reveni către final, însă
acum doresc să subliniez două
distorsiuni informaţionale ce apar în această „intersantă” Parte a 2-a a
Trilogiei.
Prima se referă la rolul de „Geniu Viclean” acordat lui Merovingian, acest „Traficant
de Programe”... când, poate că unii deja ştiţi, din literatura
ezoterică reiese clar ideea că Regii Merovingieni ce au instaurat Regalitatea în Franţa, în primele secole de
după Christos, ar fi apărut direct de pe filiera de sânge a lui Isus !
Atât Fondatorii,
prin Sal Rachele, cât mai ales Tom
Kenyon şi Hathorii au descris în detaliu despre copiii pe care Isus i-a
avut cu Sufletul Său geamăn, Maria-Magdalena,
cea care împreună cu Iosif din Arimateea, după
crucificarea lui Isus, ar fi ajuns pe ţărmurile franceze din preajma Marsiliei
şi apoi în munţii din sudul Franţei... şi din ai căror descendenţi ar fi pornit
DINASTIA MEROVINGIANĂ pe care Biserica Catolică a căutat să o
distrugă cu o ură ne-limitată (aşa cum a făcut şi cu catharii ceva mai târziu, tot în Franţa, cu apogeul la Fortăreaţa Montsegur, pe la 1244...),
negăsindu-şi liniştea până când Papa îi alungă pe Merovingieni de pe tronul francez, instaurând,
astfel, Dinastia Carolingiană, una
bazată pe o cu totul altă filieră de sânge...
Dacă simţiţi că aceste informaţii sunt veridice,
atunci înţelegeţi mai bine ura Bisericii Catolice şi dorinţa sa „fierbinte” de
a distruge orice urmă a descendenţilor
direcţi ai lui Isus (care reprezentau un pericol mortal pentru „eşafodajul
de minciuni” numit Papalitate şi Catolicism)...
...Iar, acum, prin acest al doilea film al
Trilogiei Matrix, cel mai „ticălos” personaj este evidenţiat a fi tocmai... (Regele) Merovingian, în-soţ-it, cum
altfel, chiar de către „Regina Tărâmului Umbrelor”, Persephona !
Ce „întâmplare” ?!...
Însă, cea
mai subtilă şi teribilă manipulare consider că este realizată prin aparent
valoroasa afirmaţie a Oracolului, care, la un moment dat, îi transmite cu mare
„seriozitate” lui Neo o informaţie „de mare preţ” : „De fiecare dată când auzi de vampiri, vârcolaci sau EXTRA-TEREŞTRI
este din
cauza asimilării de către sistem a unui program care „nu face ce trebuie”...
Iată, dragi prieteni, ce frumos lucrează
manipulatorii, inclusiv prin acest film din Trilogie, în care ET nu doar că sunt puşi în aceeaşi oală
cu „vampirii” şi „vârcolacii”, însă sunt văzuţi, în
totalitate, ca fiind „programe care nu fac ceea ce trebuie”
sau, şi mai clar şi cu mesaj de mare putere, venit din gura lui Neo, ca şi
completare : „programe care sabotează alte programe”.
Pentru cititorii acestui Blog şi a informaţiilor
transmise de către Cobra, cred că aţi înţeles deja că, la fel ca şi cu „problema
Merovingiană”, „chestiunea Extra-Terestră” este una
dintre cele mai sensibile pentru Cabală (printr-o luptă acerbă pentru blocarea DEZVĂLUIRII prezenţei extra-terestre şi
a existenţei Programelor Spaţiale
Secrete)... astfel că, prin acest film, aceasta a reuşit ca să aplice o teribilă
lovitură (informaţională) în sub-conştientul nenumăraţilor privitori entuziaşti
ai Trilogiei Matrix, în privinţa
ET şi a altor „programe care nu fac ceea ce trebuie” !
Din toate aceste imagini rezultă că cel puţin acest
film, Partea a 2-a a Trilogiei, nu este deloc „inocent” în transmiterea
mesajelor-simbol, fiind de-a dreptul Cabalistic în anumite privinţe (ce par a
fi majoritare în această Parte a Trilogiei).
Cât despre Partea
a 3-a, simbolurile abundă în continuare, prezente fiind peste tot, chiar şi
acolo unde te aştepţi mai puţin...
Iată, ca exemplu, VATMANUL – alt „traficant de programe” în Matrix,
însă la alt nivel faţă de Merovingian – este „conductorul trenului”, cel ce a
creat Staţia „Mobil Ave”, care ar reprezenta,
anagramat, „Limbo Ave(nue)”, ceea ce înseamnă „Calea (sau Zona) Limbo” (zona prezentată în Biblie ca fiind locul
situat între Iad și Rai, unde ajung cei ce
mor, pentru „judecată”)...
La fel, Seraph,
personajul care-l protejează pe Oracol,
este denumirea în engleză a cuvântului „SERAFIM”...
Alt aspect foarte interesant şi chiar „amestecat”
este oferit de Indianul din Staţie (cel cu fiica SATI – alt Arhetip spiritual din Religia budistă), pentru care „Iubirea-Dragostea” (la fel ca şi „Karma”) nu este un sentiment, ci
reprezintă doar cuvinte care, rostite, declanşează anumite stări-reacţii şi
care sunt „onorate”... şi atât.
Ei bine, alţii interpetează că, de fapt, aceste
aspecte fundamentale ale vieţii şi ale universului nu sunt doar cuvinte, în
film, ci chiar instrumente de forţă care
sunt transmise prin Nava lui Morpheus, ajunsă la final pe mâna lui Neo („LOGOS”,
adică „Cu-Vânt”-ul) către
Oraşul Maşinilor (adică spre Creierul Minţii).
Da, sună foarte interesant această imagine de mare
subtilitate, însă majoritatea privitorilor filmelor nu vor rămâne decât cu ideea
că atât karma, cât mai ales Iubirea nu sunt decât cuvinte ce declanşează
reacţii fiziologice în corp... şi cam atât !
Din toate aceste PoVeşti expuse, ideea fundamentală
care se desprinde se referă la confirmarea informaţiei transmise de acel amic,
odată cu apariţia primului film, în 1999... însă, punând „cap la cap” toate
mesajele esenţiale transmise prin toate cele trei filme, Imaginea Generală ar
arăta în felul următor :
Dacă Primul
film „The Matrix” a reprezentat o „problemă relativă” pentru Cabală, care a
considerat că anumite mesaje au depăşit „Linia roşie” de transmisie a
Adevărului pe care aceştia au trasat-o realizatorilor filmului (de fapt, după
cum preciza şi amicul, ceea ce i-a înfuriat cel mai tare pe Cabalişti a fost MESAJUL transmis prin telefon de către Neo, de la finalul acestei Prime
Părţi)...
...Ei bine, în Partea
a 2-a, Cabala pare „să-şi fi luat revanşa”, filmul urmărind
a respecta cu mare atenţie „linia Partidului” (de manipulare subtilă sau chiar
directă, grosolană, a informaţiilor ezoterice, pentru a le implanta în
subconştientul maselor de oameni, care aşteptau „cu gura deschisă” şi cu „garda
jos” transmiterea mesajelor, împachetate în adrenalinice efecte speciale şi
intelectuale dis-cuţii filozofice)...
...În timp ce Partea
a 3-a o văd ca un fel de „meci egal”,
în care mesajele pervertite, mult mai rare ca prezenţă, alternează cu
informaţii chiar importante, nu doar interesante, culminând cu Mesajul de
Speranţă de la final, în care „Sacrificiul
de Sine” al lui Neo (prin Trans-mutarea
Întunericului, chiar din Interior!)
permite umanilor să-şi exercite Alegerea
de a părăsi sau nu Matricea (de a mai fi sau nu „baterii” pentru maşinăriile-roboţi)
!
Cum de a fost posibil acest JOC, când controlul Cabalei a fost atât de dramatic pe întreaga Planetă,
la toate nivelele, în toţi acei ani ?
Haideţi să răspundem către final la această
esenţială întrebare, însă numai după ce ne vom lămuri că, într-adevăr, controlul scenariului filmului a fost
realizat de la înalte nivele ale Cabalei...
Mai întâi, trebuie să realizăm că întregul Hollywood, ca toată mass-media globală, funcţionează (încă)
sub controlul strict al Cabalei – şi nu orice control, ci unul de o anume
factură etnică...
Din această cauză, marea majoritate a Regizorilor
aparţin şi ei aceloraşi structuri ale Cabalei – altfel, aceştia nu pot,
realmente, funcţiona.
Şi exemple există...
Aşa cum un MICHAEL
JACKSON a fost efectiv executat
în 2009 (prin acele medicamente toxice, injectate repetat de doctorul-călău)
pentru că a îndrăznit să iasă de sub tutela Cabalei (odată cu mesajul transmis
prin albumul „Bad”, anume că alege să iasă din jocul cabaliştilor, al celor care
„(Lor) nu le pasă de noi” („They don’t care about us”) şi alege o altă Cale, una unde Planeta („Earth Song”) şi Omenirea se vindecă („Heal the World”) – ei bine, la fel a păţit un STANLEY KUBRICK, regizorul asasinat în 7 Martie 1999 (!) – înainte de lansarea ultimului său film regizat,
„Cu ochii larg închişi”, în Iulie
1999 (în timp ce Premiera primului
film Matrix a aut loc pe... 31 Marie 1999 !), care dezvăluia doar anumite aspecte
din ritualurile de tip orgiastic ale unui grup masonic...
...Sau, precum un alt mare Regizor, Terry GILLIAM, mare admirator al
lui Kubrick, dacă nu este eliminat
fizic, este discreditat şi marginalizat, aspect evidenţiat chiar de acesta (în
cadrul unui interviu de curând luat în România), prin continua „luptă” a
acestuia cu „bugetul” pentru fiecare film realizat (ca fapt divers, acesta povestea
cum, deşi preferat al autoarei Seriei „Harry
Potter” pentru ecranizarea cărţii ei, cei de la Studioul Warner-Bros au ales, la preselecţie, alt regizor, deloc
„incomod”, evident „ascultător” al tuturor indicaţiilor „regizorale”).
În schimb, Regizorii
care aparţin Sistemului beneficiază de resurse practic „nelimitate”, având
ca cel mai bun exemplu pe JAMES CAMERON
cu al său celebru „AVATAR” : când te
uiţi la filmografia acestuia, realizezi ce „comenzi de lucru” a avut la activ
şi ce resurse a avut pe mână, inclusiv pentru realizarea celebrei manipulări
numite „TITANIC”, a cărui scufundare în 1912 deja ştim de ce a fost programată şi cu ce scopuri manipulatoare pentru întregul sistem economic şi financiar global (ce co-incidenţă ! : în anul
următor, 1913, se reuşeşte, în fine, înfiinţarea Rezervei Federale Americane, împiedicată până atunci chiar de către
cei care au pierit în „catastrofa Titanicului”)...
...Ca să nu mai amintim, acum, de deja
prea-bine-cunoscuţii SPIELBERG şi, mai ales, George LUCAS, ale
cărui resurse de realizare a „STAR WARS”-ului
s-au bazat pe originile sale etnico-cabalistice.
Astfel că, acum, nu mai apare ciudat când ne uităm
puţin altfel la Regizorii Trilogiei
Matrix, Fraţii WACHOWSKI, care,
pe lângă numele cu puternică rezonanţă evreiască, aflăm că unul dintre „fraţi”
(!), acel „o ea”, Lana, este, de
fapt, un fost „el”, Larry, adică un trans-sexual care nici el nu ştie prea bine cam ce sex să aibă, până la
urmă...
Şi dacă pe atunci, prin 1999-2003, încă nu era
această „zăpăceală” cu sexul, în privinţa lui Larry-Lana, acum, când experienţa trans-sexuală a acestuia este clară,
aceleaşi studiouri cu rezonanţă evreiască în nume (Warner-Bros), care l-au refuzat tranşant pe acest deosebit şi etic regizor
Terry Gilliam, admirator al lui Kubrick, ei bine, le-au cerut „Fraţilor
Wachowski” să creeze o „Nouă Trilogie MATRIX” pe care să o lanseze în 2017,
doar aşa, ca şi contra-pondere financiară la „afacerea” „Star Wars 7” şi „Avatar 2”
din acest an, 2016 !
Dacă aceste aspecte (legate de apartenenţa la
Cabala „evreiască” a Fraţilor Wachowski) ar putea părea a fi doar „simple speculaţii”,
ei bine, firul roşu care conduce această
Trilogie, ne duce în mod clar în această direcţie (a apartenenţei
Regizorale la Sistem-Cabală), prin apelarea insistentă la Arhetipul ALES-ului („The One”), acordat lui
Neo, care-şi conduce „poporul” (din ZION)
către un Nou Început, într-un Nou...
ZION !
Însă, cel mai relevant dintre toate pare a fi însuşi
numele Oraşului Libertăţii, singurul
oraş al Oamenilor Liberi, văzut în
film ca „Ultimul Ţărm” şi „Ultima Speranţă”, care este ZION-ul... cuvânt care, tradus
din engleză, este cunoscut în limba română ca şi... SION – astfel că, de aici şi până la ideile legate de „Sionism” nu mai este decât un
pas !
Dacă despre „Sionism” şi „Anti-Sionism” se vorbeşte
extem de mult, nu ştiu câţi dintre voi aveţi idee ce înseamnă cu adevărat acest
lucru, alături de ideea de „anti-semitism”.
Acum, aici, nu intrăm în aceste detalii (ci doar la
momentul potrivit), acum doar re-amintindu-vă că „SION-ismul” (repet, în engl. „ZION-ism”) are legătură cu Muntele
Sionului din Ierusalim (ca Centru
al Ierusalim-ului şi al puterii evreieşti din Je-Ru-Salem), cu acea deja cunoscută „Mişcare Sionistă” ce a creat Statul
Israel şi, de asemenea, are legătură cu... „PROTOCOALELE ÎNŢELEPŢILOR SION-ULUI”, care deja se ştie cam ce
propun – modalităţile cele mai eficiente şi total lipsite de scrupule de punere
în practică a Controlului Planetar
Global, adică a Noii Ordini Mondiale.
Iată câteva articole care vă pot fi ajutătoare în
acest sens (şi din care înţelegem că nu este vorba de „evrei”, ci de „khazari - evreii ashkenazi”, ceea ce-i
cu totul altceva) :
Aşadar, către final, iată imaginile sintetice pe
care le putem oferi, punând „cap la cap” toate aceste informaţii :
- Trilogia MATRIX este, ca orice film „cu buget
mare” de la Hollywood, comandată de către Cabală, pentru a induce o mulţime de
mesaje în conştientul şi, mai ales, în sub-conştientul umanilor – simboluri, arhetipuri, numere şi alte
strategii pe care Cabala adoră să le „în-cifreze” (apropos de trădătorul Cipher –„Cifru” din primul film) şi al cărei prim obiectiv pare a fi o
„umanizare” a conceptului de „Sionism”
şi a ideilor promovate de khazarii sionişti referitoare la „Poporul Ales” („The ONE”).
- Dacă ultimul film este cumva „neutru”, cel puţin
la final având un mesaj mai „uman”, al doilea solicită atenţie în filtrarea
mesajelor transmise şi a ideilor receptate (pentru a evita „virusări”
puternice), în timp ce Primul film din
serie pare a se apropia cel mai mult de aspiraţia spre Libertate a oamenilor,
expusă şi chiar „strigată” la finalul acestei Prime Părţi.
- Aceste „scăpări” ale mesajelor anti-Cabală au
fost posibile prin „infiltraţii” din
Hollywood ai Mişcării de Rezistenţă, care au dorit, în acest fel, să
transmită un mesaj puternic Cabalei, în
pragul Noului Mileniu (în Martie 1999), care să fie auzit şi receptat de
cât mai mulţi oameni, de pe întreaga Planetă.
Pentru aceasta, FILMUL MERITĂ VIZIONAT şi perceput la nivelul a ceea ce poate oferi
acesta – având însă, activate, „Filtrele de protecţie”...
Oricum, faptul că o Serie de 3 filme reuşeşte să
creioneze, cu un impact la nivel global, imaginea artistică a situaţiei
reale în care se afla şi încă se află Omenirea – într-o MATRICE controlată de „maşinării” mentale, adică de către archonii
(şi draco-reptilienii) care nu văd în oameni decât „baterii” pentru propriile
lor nevoi energetice – ei bine, acesta reprezintă un moment unic, de reper în
istoria Mişcării de Rezistenţă Planetară ! ! !
De aceea, generaţiile care au venit în contact cu
seria Matrix l-au „adoptat” din prima clipă în propriul lor sistem de valori,
văzându-l ca o exprimare artistică, printr-un film de „super-acţiune”, a
propriilor frustrări şi furii, legate de lumea „Matricială” în care trăim,
încă...
Şi, la final, dragi prieteni, în acest (super)lung
articol, mesajul de final este foarte puternic şi la fel de important : acum,
când suntem atât de aproape de momentele Eliberatoare ale EVENIMENTULUI, susţinut de Dezvăluire
şi de Resetarea Financiară Globală,
poate că Acum este chiar acel MOMENT de a ne aşeza deoparte, pentru a ne
pune nouă înşine multe întrebări, însă, mai ales, UNA, întrebarea fundamentală :
„FAŢĂ DE
MATRIX, EU UNDE MĂ SITUEZ” ?
Da, Serviciul conexat cu probleme financiare poate
fi un teribil Matrix, sau o familie dis-funcţională, sau relaţii dureroase etc.
etc... însă, dincolo de toate acestea, nu rămâne decât instrumentul Alegerii pentru a rămâne în acel Matrix sau de a ieşi
de Acolo...
Şi, poate şi mai clar şi mai precis : de fiecare
dată când acţionăm oriunde pe Planetă, în planul fizic, „PENTRU CĂ TREBUIE”, atunci
suntem
(sau intrăm) în MATRIX...
Cum IEŞIM
din MATRIX ?
Foarte simplu : ALEGEM PASIUNEA, Alegem să acţionăm cu ENTUZIASM („En Theos” – „Cu Dumnezeu din Interior”),
să TRĂIM BUCURIA a ceea ce facem... adică SĂ FACEM CEEA CE FACEM DIN (TOATĂ) INIMA – indiferent că-i cel mai
măreţ proiect planetar sau cel mai simplu gest de ajutor (pentru o furnicuţă,
de exemplu) !
În acest fel, Serviciul
cel mai dur sau relaţia cea mai
dis-funcţională nu vor putea suporta aceste Frecvenţe... şi, astfel,
fie vom trans-forma Matricea, în acele
puncte, fie ne va rejecta imediat... aruncându-ne într-un alt loc, pe
care-l vom descoperi a fi exact cel pe care-l vedeam în cele mai înalte Visuri...
Este (Pur şi) Simplu, dragi prieteni : Matricea aceasta
este, în final, HOLOGRAMA Minţii Deştepte, acel VOAL care acoperă Ochii Inimii şi ai
Sufletului şi care poate fi îndepărtat(ă) doar într-un singur fel –
prin DE-CONECTARE de la Reţea(ua
Archonică – „Archo”= „Regulă”, „Control”)...
Însă, în final, după cum bine au insistat realizatorii
filmului, totul este o chestiune de ALEGERE.
Vorba lui Morpheus când îi arăta lui Neo cele două pilule, înainte de A
FACE ALEGEREA :
„- Dacă iei
pilula albastră, te vei trezi în camera
(închisoarea) ta şi vei crede tot
ceea ce vrei tu (să crezi)...
...Însă, dacă iei Pilula Roşie, rămâi în ŢARA
MINUNILOR şi îţi voi arăta cât de adâncă este Vizuina Iepurelui.”
...Şi cum am putea încheia acest articol-fluviu (de
fapt, recenzie la o serie de trei filme pe care le propunem ca să le vizionaţi
sau să le re-vedeţi cu ALŢI OCHI, ACUM,
în aceste Momente de Transformări Planetare şi Umane !), fără a ne
re-aminti de celebrul Mesaj
(autentic) de la finalul Părţii 1-a, transmis prin NEO de către Mişcarea de Rezistenţă, încă din Primăvara anului 1999 ?... :
„Ştiu, sunteţi acolo... Acum vă simt.
Ştiu că vă temeţi... Vă temeţi de noi... Vă temeţi
de Schimbare (Transformare) !
Eu nu cunosc viitorul...
Nu am venit ca să vă spun cum se va termina... am
vent ca să vă spun cum va începe !
Voi închide acest telefon... apoi le voi arăta
oamenilor tot ceea ce nu vreţi să vadă.
Le voi arăta o lume fără voi... o lume fără reguli,
control sau graniţe...
...O lume în care TOTUL este Posibil !
Ce vom face apoi... vă las pe voi să alegeţi !”...
...Având pe fundal imaginea care devine tot mai
mare :
„SYSTEM FAILURE” – „EROARE DE SISTEM”...
...Iar dacă (iarăşi) am uitat, haideţi încă odată
să ne re-amintim : ALES-ul („The
ONE”, NEO) este FIECARE DINTRE NOI,
ca MESIA al Propriei Sale Vieţi Holografice Multi-Dimensionale !
MarYan
Bine ai revenit Maryan si multumesc pt noul editorial.Vero
RăspundețiȘtergereŞi eu, mulţumesc, Vero, pentru energia de apreciere pe care o oferi şi o transmiţi mai departe, în mod cât mai... veridic !
ȘtergereMarYan, cu drag.
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereAsupra mea nu a avut impactul sconatat episodul 2 si 3 din serie si cred ca sunt in asentimentul multora ... deci chestia cu ET, varcolaci samd nu a prins ... Un alt aspect MEGA IMPORTANT care ti-a scapat in analiza este faptul ca NEO si in lumea asa zis "reala" incepe sa influenteze materia cu mintea lui, incepe sa o vada asa cum este la nivel energetic: lumina. Pentru mine asta este unul dintre cele mai puternice mesaje ale filmului ... el incepe sa vada dincolo de ochii fizici, incepe sa transcenda chiar si aceasta lume "reala", care este tot un vis, tot o matrice. Aici ar putea fi un punct de plecare a unui serial sau al unei noi serii...Ceva in genul Inception, trezirea din visul visului visului visului ...
RăspundețiȘtergereDragă FreeYourMind, eu vorbeam de influenţa sub-conştientă indusă PREMEDITAT de către creatorii Trilogiei, care are efecte aupra tuturor, la anumite niveluri, inclusiv asupra noastră, cei aşa-zişi cu "ceva experienţă", chiar dacă mintea nu ştie şi nici nu vrea să re-cunoască.
ȘtergereOricum, ideea se referea la cei "îndoielnici" în privinţa ET care au primit, astfel, susţinere în negarea lor.
Cât despre "scăparea" amintită, fii sigur că am mult mai multe "scăpări" : ar mai fi fost atâtea aspecte de punctat, încât articolul ar fi ajuns un (super)roman SF, şi nu doar cel mai lung articol pe care l-am scris, dintre toate articolele de pe acest blog... mai lung decât oricare alt Editorial :)...
Cu drag, MarYan.
La mine nu au prins, in niciun fel, deoarece ca nota generala Matrix 2 si 3 m-au surprins mai degraba neplacut decat placut inca de la inceput, din timpul vizionarii filmelor, realizand inca de atunci ca fusesera deturnate de la mesajul intital din primul film. Asa ca am avut simtul critic la maxim trezit ...imi si amintesc cat de degustat am iesit de la cinema, de diluarea mesajului spiritual din primul film.
ȘtergereExista deja o carte de eseuri pe marginea filmului, dar cred ca acest film merita o carte dedicata cap coada scrisa de acelasi autor. Ar merita chiar si un serial sf de trezire facut pe baza lui ... mi-ar fi placut sa vad de ex, niste povesti ale lui NEO in Matrix incercand sa deconditioneze mintiile oamenilor , sa-i scoata din starea de vis. Animatrix a incercat ceva in directia asta, dar a reusit prea putin.
Multumesc!Viorica
RăspundețiȘtergereMultumesc.
RăspundețiȘtergereMaterialul tradus pentru prima parte a trilogiei cred ca de aici a fost luat https://www.youtube.com/watch?v=JvKEwr0iNA0
RăspundețiȘtergereDocumentat, intr-adevar. Rezonez la cele mai multe din lucrurile spuse, in special in ceea ce priveste catalogarea de cel mai bun film pe care l-am vazut. De fapt vorbesc despre Matrix 1, pentru mine singurul si de necontinuat. Celelalte doua sunt un fel de "geometrie neeuclidiana", variante posibile. Multe filme sunt remarcabile insa asta e de neuitat, unic.
RăspundețiȘtergereNu rezonez cu paralela intre apriorismul kantian si tema lui Matrix. Apriorismul Kantian este o calitate a mintii omenesti insasi de a percepe realitatea obiectuala in sine. Iluzia lumii din matrix este creata de lumea robotilor. Ea exista ca lucru in sine chiar daca este produsa in mintea umana cde conectarea la acele tuburi de control. Deci apriorismul Kantian vine dupa ce iluzia este creata si servita de roboti.
Cat despre Michael Jackson, am si eu un studiu detaliat, dar din perspectiva psihanalitica, aici:
http://baldovin.blogspot.ro/2010/06/michael-jackson-4-diagnosticul.html
Exista o teorie care spune ca Neo nu a iesit niciodata din Matrix, ci asa zisa "realitate" era de fapt inca un strat din Matrix, care se aseamana foarte mult cu voalul ce inconjura pamantul.
RăspundețiȘtergerece spuneti de ultimul film-serial al fratilor Lilly si Lana Wachowski: SENSE8 ?
RăspundețiȘtergerehttps://www.youtube.com/watch?v=E9c_KSZ6zMk