„ÎN TIMP”
(„In Time”, 2011)
un film S.F. despre
Viitorul (distopic) la TIMPUL Prezent
unde
„«Time is Money»... and Life”
(«„Timpul este Bani”... şi Viaţă»)
– 30 mai 2022 –
La exact doi ani de la postarea anterioară la această Categorie (de pe 19 mai 2022), iată-ne reveniţi cu o nouă propunere de vizionare a unui film care, nu ştiu cât de bine se prezintă din punct de vedere artistic gusturilor voastre...
...Însă
care pare a fi extrem de ACTUAL pentru Vremurile în care trăim şi
funcţionăm pe Planetă, în Prezentul lui 2022 !
Ca de
obicei, fără prea multe „introducţii“ trecem direct la expunerea subiectului,
pe care îl propunem a fi (re)citit chiar şi de către cei ce au cercetat şi
chiar vizionat filmul (cu ani în urmă, fiind apărut acum 11 ani, în 2011),
pentru a descoperi noi nuanţe care cu siguranţă că le vor apare ca
fiind, vorba reclamei („Prea bun, prea ca la ţară“), „prea
actual, dom’le“, „în-fior-ător“ de actual ! :
„«ÎN TIMP» (denumire
originală „In Time“, denumit anterior „Now“ și „I'm mortal“)
este un film științifico-fantastic distopic din 2011 cu Justin
Timberlake, Amanda Seyfried, Cillian Murphy, Olivia Wilde, Alex Pettyfer,
Johnny Galecki și Vincent Kartheiser în rolurile principale.
Filmul, scris și regizat de Andrew
Niccol, a avut premiera pe 28 octombrie 2011.
Din 2161, modificarea genetică
a permis omenirii să oprească proceseul de îmbătrânire la 25 de ani.
Datorită îngrijorărilor în ceea ce privește suprapopularea planetei, oamenii
trebuie să câștige mai mult timp după 25 de ani sau mor într-un termen de un
an, asta dacă nu au făcut între timp datorii din acest 1 an.
„Timpul de viață” individual, care
poate fi transferat între indivizi, a înlocuit banul și apare ca un
implant pe brațul inferior la toți oamenii. Dacă ceasul cuiva ajunge la
zero, persoana respectivă va muri instantaneu.
Societatea este împărțită în clase sociale
care trăiesc în diferite „Zone de timp”.
Săracii trăiesc în ghetouri, ca în Dayton, și trebuie să lucreze în fiecare zi pentru a câștiga câteva ore în plus de viață cu care trebuie să și trăiască dar și să plătească necesitățile de zi cu zi : mâncare, chirie, etc.
Bogații trăiesc într-o zonă de lux, New
Greenwich, conduc mașini electrice rapide și pot trăi pentru totdeauna, în
funcție de timpul pe care l-au dobândit.
Will Salas (Justin Timberlake), un muncitor
la fabrică în vârstă de 28 de ani, locuiește în ghetouri împreună cu mama sa de
50 de ani. Într-o zi, Will și cu prietenul său îl salvează pe un bogătaș de 105
ani (Hamilton, venit din zona bogată New Greenwich) de la a fi
jefuit de ani de către o bandă de hoți de timp. Acesta este atacat de șeful de
75 de ani al unei bande locale numită Minutemen.“
Will îl ascunde pe Hamilton într-un
depozit și acesta îi spune că s-a plictisit de viață, afirmând blazat că : «Pentru ca puțini oameni să fie nemuritori mulți trebuie să
moară».
Dimineața, Hamilton îi transferă tot
timpul său de 116 ani lui Will care încă doarme, apoi se duce pe un pod să
aștepte să moară după cele câteva minute pe care le mai păstrase...“
Trailer film : https://www.youtube.com/watch?v=YRSBiTF3wNw
Aceasta
a fost prima propunere de prezentare, care doar începe să „ridice
vălul“ asupra subiectului filmului, a cărui continuare a
aprofundării acestuia o aflăm şi mai bine expusă în următoarea prezentare
:
„Filmul prezintă un peisaj dintr-un viitor dus la extrem.
Abordează o temă care se petrece într-o lume
mult prea îndepărtată, astfel încât poate fi considerată ca fiind o imagine
cu care ştiinţa actuală nu se preocupă.
Prezintă o societate în care oamenii
sunt modificaţi genetic iar banii nu mai există ci locul lor este
preluat de elementul timp (de aici titlul „In Time“).
Astfel, tranzacţiile nu se fac în
numerar ci în secunde, minute, ore, zile, săptămâni, luni, ani. Şi acestea se
scad din viaţa omului respectiv. Mergem să cumpărăm ceva şi plătim cu
timp din viaţa noastră.
Desigur şi veniturile sunt tot în timp
iar toţi au pe mână un cronometru (N.MY. : Pe faţa antebraţului stâng)
ce le indică resursele pe care le mai au.
Iată de ce acesta este un peisaj atât
de îndepărtat, la care cel mai probabil nu va ajunge niciodată
umanitatea.
Există totuşi în film câteva aspecte
demne de observat.
Este interesant de urmărit cum acest decor
utopic păstrează toate elementele din viaţa noastră cotidiană, prezentând în
acelaşi timp mai multe motive, în acest sens.
Oamenii săraci, clasa muncitoare.
Unii lucrează pentru a supravieţui şi nu pentru a se distra sau a trăi cu adevărat.
Exact ca în zilele noastre : există o
clasă care munceşte pentru a supravieţui şi nu pentru a trăi. Aceasta este
clasa de jos, ce trăieşte în ghetouri şi este plătitoare de taxe (evident şi
acestea tot în timp).
Urmează apoi o clasă înstărită care trăieşte în lux, care este întreţinută de acei sclavi moderni, şi care nu are altceva de făcut decât să trăiască în lumea elitistă şi în acelaşi timp snoabă.
Cel puternic şi cel bogat mereu
supravieţuieşte. Exact ca în zilele noastre sau exact ca în antichitate, când
se aplica legea junglei.
În „In Time“ cei bogaţi trăiesc sute de ani, au de unde, au timp.
Cei săraci trăiesc puţin şi mor pe
capete când rămân fără resurse – cum se
întâmplă, de altfel, şi în viaţa reală.
Apare apoi imaginea unui tânăr care nu este mulţumit de soarta lui, care vrea să iasă din ghetouri şi să intre în societatea bună pentru a-şi răzbuna în felul lui moartea mamei, căreia i s-a terminat timpul. Rolul este interpretat de Justin Timberlake.
Există apoi povestea acestui tânăr de care
se îndrăgosteşte o fată provenită dintr-o familie bogată şi apare desigur incompatibilitatea
dintre cele două genuri de familii.
Apoi apare fuga de acasă a fetei cu
tânărul iubit şi comportamentul de rebel din partea celor doi, care
încearcă să schimbe lumea. Totul devine după un timp un fel de poveste în stil
„Robin Hood”, când cei doi încep să fure de la cei bogaţi şi să dea
celor săraci – celor care mor
pe capete pe străzi pentru că li se termină timpul.
Aceasta este o lume crudă.
Cei bogaţi sunt exagerat de bogaţi
iar cei săraci abia supravieţuiesc.
Dacă rămâi fără timp, oriunde ai fi, fără excepţie, mori – indiferent că ai trăit până atunci câţiva ani sau chiar sute...
Şi de aici vine şi goana obsedantă după
avuţii, după timp.
Şi cum relativa ordine şi echilibru
trebuie păstrată, apare şi planul autorităţii dure ce are rolul de a
păstra timpul, de a-l cronometra şi de a se asigura că oamenii
continuă să mai şi moară pentru a evita eventuala supra-populare a Planetei...
Controlul se face prin mărirea taxelor şi preţurilor, ceea ce
atrage după sine creşterea sărăciei, deoarece din ce în ce mai mulţi rămân
fără timp.“
Iată cum
cea mai mare parte a ideilor de bază pare să fi fost atinse sau chiar
accentuate în această a doua prezentare, de aceea acum nu mai
insistăm foarte mult, ci doar subliniem ceea ce am găsit a fi de-a dreptul ilar
(comic) în acest material de prezentare a filmului, prin credinţa insistentă
de a se sublinia caracterul total improbabil şi de pur S.F. al filmului („...o
temă care se petrece într-o lume mult prea îndepărtată, astfel încât
poate fi considerată ca fiind o imagine cu care ştiinţa actuală nu se
preocupă“ , “...acesta este un peisaj atât de îndepărtat, la
care cel mai probabil nu va ajunge niciodată umanitatea“)...
Spunem
acest lucru pentru că, într-adevăr, din perspectiva lui Februarie
2012 (data acestei ultime recenzii a filmului) acele afirmaţii par
să aibă acoperire în întregime (filmul evidenţiază „chestii ciudate“
pentru acea perioadă de acum 11 ani, în care controlul populaţional general,
inclusiv genetic, este dus la un extrem care nu părea a fi deloc
verosimil, mai ales pe atunci, când „eliberarea“ stătea să vină în
Decembrie 2012 iar „minunile planetare“ urmau să fie materializate de forţe
îngereşti/extra-terestre, imediat din 2013, conform cu promisiunile acelor
Vremuri... ah, da, ce Vremuri !...).
Deci,
dragi prieteni, acum, la final de Mai 2022, când Agenda de la Davos a
mai bifat o reuniune (22-26 mai 2022) unde s-au trasat noi ordine
clare de a se intra rapid în „Faza de distrugere (ucigaşă)“ a Marii
Resetări (în care ideea iniţială că „Nu veţi mai avea nimic şi veţi
fi fericiţi“ apare de-a dreptul „nevinovată“ pe lângă alte programe
nebune de eugenie pregătite de „băieţii“ lui Schwab gen Noah
Harari, dintre care Variola Maimuţei ar fi doar una dintre acestea,
deocamdată minoră)...
...Ei
bine, acest film parcă a fost trasat la comanda acestora, în care eugenia
(controlul strict al populaţiei) prin metodă genetică, care să meargă
„ceas“ (la propriu!), să pătrundă tot mai clar şi puternic nu doar în
subconştientul umanilor, ci de-a dreptul în conştienţa acestora,
ajutaţi şi de emoţia indusă de naraţiunea (romantică) a filmului !
Poate că
această ipoteză nu este chiar aiurea pusă, ţinând cont de multele nume
„evreieşti“ (khazare) expuse în genericul filmului (la producători,
directori de producţie, inclusiv autorul scenariului)...
...Până
la regizorul japonez al filmului care, se spunea într-un comentariu, ar
fi unul care se ocupa cu „creşterea copiilor“ ca şi „donatori de organe“
(adică, mai precis spus în prezent : „medii de cultură“ pentru
obţinerea de adrenochrom, „material“ pentru cultele de sacrificii
şi, dacă mai rămâne ceva din aceştia după momentul ritualic, şi „donatori
de organe“ – pentru utilizarea cu maximă eficienţă a
micilor corpuri fizice, lipsite de apărare...).
Dincolo
de toate aceste drame / grozăvii cumplite Planetare care încep să iasă,
uşor-uşor, la Suprafaţă, ceea ce transmite filmul este şi emoţionant, dar
şi extrem de dur în acelaşi timp, mai ales pentru „cunoscători“ ai
actualităţii Planetare din Prezentul lui 2022.
De
aceea, deşi apărut cu 11 ani în urmă, fiind vizionat de cel puţin trei ori,
acum l-am revăzut cu aceeaşi emoţie şi curiozitate, re-amintindu-mi de
avertismentele transmise de către acesta.
Însă
ceea ce contează, până la urmă, este Mesajul de Speranţă de la final,
unul construit însă pe o LUPTĂ la propriu cu Sistemul (Matrixul) pe care
altfel nu prea îl putem dovedi, doar din vorbe şi păreri aruncate pe
site-uri şi comentarii, oricât de ne-mulţumite şi pline de „avânt
revoluţionar“ ar fi acestea...
Sigur,
asta nu înseamnă că de mâine vom trece la trageri (cu arma) în poligon,
eventual ca la americani – însă formele de luptă sunt extrem
de variate... iar acum pare să fi sosit acele Momente, aşteptate
de atâta vreme, pentru ACŢIUNE !
Cum ?
(Re)Vizionaţi filmul şi veţi vedea sau (re)aminti.
Succes !
Link-uri către film :
https://filmehd.se/in-time-2011-filme-online.html
https://serialeonline.biz/in-time-2011/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu