marți, 31 mai 2022

MarYan : „ÎN TIMP” („In Time”, 2011) un film S.F. despre Viitorul (distopic) la TIMPUL Prezent unde „«Time is Money»... and Life” («„Timpul este Bani”... şi Viaţă») – 30 mai 2022.

  

MarYan

 ÎN TIMP

(„In Time”, 2011)

un film S.F. despre

Viitorul (distopic) la TIMPUL Prezent

unde

«Time is Money»... and Life

Timpul este Bani”... şi Viaţă»)

  

30 mai 2022

 

 


 

La exact doi ani de la postarea anterioară la această Categorie (de pe 19 mai 2022), iată-ne reveniţi cu o nouă propunere de vizionare a unui film care, nu ştiu cât de bine se prezintă din punct de vedere artistic gusturilor voastre...

 ...Însă care pare a fi extrem de ACTUAL pentru Vremurile în care trăim şi funcţionăm pe Planetă, în Prezentul lui 2022 !

Ca de obicei, fără prea multe „introducţii“ trecem direct la expunerea subiectului, pe care îl propunem a fi (re)citit chiar şi de către cei ce au cercetat şi chiar vizionat filmul (cu ani în urmă, fiind apărut acum 11 ani, în 2011), pentru a descoperi noi nuanţe care cu siguranţă că le vor apare ca fiind, vorba reclamei („Prea bun, prea ca la ţară“), „prea actual, dom’le“, „în-fior-ător“ de actual ! :

«ÎN TIMP» (denumire originală „In Time“, denumit anterior „Now“ și „I'm mortal“) este un film științifico-fantastic distopic din 2011 cu Justin Timberlake, Amanda Seyfried, Cillian Murphy, Olivia Wilde, Alex Pettyfer, Johnny Galecki și Vincent Kartheiser în rolurile principale.

Filmul, scris și regizat de Andrew Niccol, a avut premiera pe 28 octombrie 2011.

Din 2161, modificarea genetică a permis omenirii să oprească proceseul de îmbătrânire la 25 de ani. Datorită îngrijorărilor în ceea ce privește suprapopularea planetei, oamenii trebuie să câștige mai mult timp după 25 de ani sau mor într-un termen de un an, asta dacă nu au făcut între timp datorii din acest 1 an.

Timpul de viață” individual, care poate fi transferat între indivizi, a înlocuit banul și apare ca un implant pe brațul inferior la toți oamenii. Dacă ceasul cuiva ajunge la zero, persoana respectivă va muri instantaneu.

Societatea este împărțită în clase sociale care trăiesc în diferite „Zone de timp”.

Săracii trăiesc în ghetouri, ca în Dayton, și trebuie să lucreze în fiecare zi pentru a câștiga câteva ore în plus de viață cu care trebuie să și trăiască dar și să plătească necesitățile de zi cu zi : mâncare, chirie, etc.

Bogații trăiesc într-o zonă de lux, New Greenwich, conduc mașini electrice rapide și pot trăi pentru totdeauna, în funcție de timpul pe care l-au dobândit.

Will Salas (Justin Timberlake), un muncitor la fabrică în vârstă de 28 de ani, locuiește în ghetouri împreună cu mama sa de 50 de ani. Într-o zi, Will și cu prietenul său îl salvează pe un bogătaș de 105 ani (Hamilton, venit din zona bogată New Greenwich) de la a fi jefuit de ani de către o bandă de hoți de timp. Acesta este atacat de șeful de 75 de ani al unei bande locale numită Minutemen.

Will îl ascunde pe Hamilton într-un depozit și acesta îi spune că s-a plictisit de viață, afirmând blazat că : «Pentru ca puțini oameni să fie nemuritori mulți trebuie să moară».

Dimineața, Hamilton îi transferă tot timpul său de 116 ani lui Will care încă doarme, apoi se duce pe un pod să aștepte să moară după cele câteva minute pe care le mai păstrase...“

 

Trailer film : https://www.youtube.com/watch?v=YRSBiTF3wNw

 

Aceasta a fost prima propunere de prezentare, care doar începe să „ridice vălul“ asupra subiectului filmului, a cărui continuare a aprofundării acestuia o aflăm şi mai bine expusă în următoarea prezentare :

Filmul prezintă un peisaj dintr-un viitor dus la extrem.

Abordează o temă care se petrece într-o lume mult prea îndepărtată, astfel încât poate fi considerată ca fiind o imagine cu care ştiinţa actuală nu se preocupă.

Prezintă o societate în care oamenii sunt modificaţi genetic iar banii nu mai există ci locul lor este preluat de elementul timp (de aici titlul „In Time“).

Astfel, tranzacţiile nu se fac în numerar ci în secunde, minute, ore, zile, săptămâni, luni, ani. Şi acestea se scad din viaţa omului respectiv. Mergem să cumpărăm ceva şi plătim cu timp din viaţa noastră.

Desigur şi veniturile sunt tot în timp iar toţi au pe mână un cronometru (N.MY. : Pe faţa antebraţului stâng) ce le indică resursele pe care le mai au.

Iată de ce acesta este un peisaj atât de îndepărtat, la care cel mai probabil nu va ajunge niciodată umanitatea.

Există totuşi în film câteva aspecte demne de observat.

Este interesant de urmărit cum acest decor utopic păstrează toate elementele din viaţa noastră cotidiană, prezentând în acelaşi timp mai multe motive, în acest sens.

Oamenii săraci, clasa muncitoare.

Unii lucrează pentru a supravieţui şi nu pentru a se distra sau a trăi cu adevărat.

Exact ca în zilele noastre : există o clasă care munceşte pentru a supravieţui şi nu pentru a trăi. Aceasta este clasa de jos, ce trăieşte în ghetouri şi este plătitoare de taxe (evident şi acestea tot în timp).

Urmează apoi o clasă înstărită care trăieşte în lux, care este întreţinută de acei sclavi moderni, şi care nu are altceva de făcut decât să trăiască în lumea elitistă şi în acelaşi timp snoabă.

Cel puternic şi cel bogat mereu supravieţuieşte. Exact ca în zilele noastre sau exact ca în antichitate, când se aplica legea junglei.

În „In Time“ cei bogaţi trăiesc sute de ani, au de unde, au timp.

Cei săraci trăiesc puţin şi mor pe capete când rămân fără resurse cum se întâmplă, de altfel, şi în viaţa reală.

Apare apoi imaginea unui tânăr care nu este mulţumit de soarta lui, care vrea să iasă din ghetouri şi să intre în societatea bună pentru a-şi răzbuna în felul lui moartea mamei, căreia i s-a terminat timpul. Rolul este interpretat de Justin Timberlake.

Există apoi povestea acestui tânăr de care se îndrăgosteşte o fată provenită dintr-o familie bogată şi apare desigur incompatibilitatea dintre cele două genuri de familii.

Apoi apare fuga de acasă a fetei cu tânărul iubit şi comportamentul de rebel din partea celor doi, care încearcă să schimbe lumea. Totul devine după un timp un fel de poveste în stil „Robin Hood”, când cei doi încep să fure de la cei bogaţi şi să dea celor săraci celor care mor pe capete pe străzi pentru că li se termină timpul.

Aceasta este o lume crudă.

Cei bogaţi sunt exagerat de bogaţi iar cei săraci abia supravieţuiesc.

Dacă rămâi fără timp, oriunde ai fi, fără excepţie, mori indiferent că ai trăit până atunci câţiva ani sau chiar sute...

Şi de aici vine şi goana obsedantă după avuţii, după timp.

Şi cum relativa ordine şi echilibru trebuie păstrată, apare şi planul autorităţii dure ce are rolul de a păstra timpul, de a-l cronometra şi de a se asiguraoamenii continuă să mai şi moară pentru a evita eventuala supra-populare a Planetei...

Controlul se face prin mărirea taxelor şi preţurilor, ceea ce atrage după sine creşterea sărăciei, deoarece din ce în ce mai mulţi rămân fără timp.

 


Iată cum cea mai mare parte a ideilor de bază pare să fi fost atinse sau chiar accentuate în această a doua prezentare, de aceea acum nu mai insistăm foarte mult, ci doar subliniem ceea ce am găsit a fi de-a dreptul ilar (comic) în acest material de prezentare a filmului, prin credinţa insistentă de a se sublinia caracterul total improbabil şi de pur S.F. al filmului („...o temă care se petrece într-o lume mult prea îndepărtată, astfel încât poate fi considerată ca fiind o imagine cu care ştiinţa actuală nu se preocupă“ , “...acesta este un peisaj atât de îndepărtat, la care cel mai probabil nu va ajunge niciodată umanitatea“)...

Spunem acest lucru pentru că, într-adevăr, din perspectiva lui Februarie 2012 (data acestei ultime recenzii a filmului) acele afirmaţii par să aibă acoperire în întregime (filmul evidenţiază „chestii ciudate“ pentru acea perioadă de acum 11 ani, în care controlul populaţional general, inclusiv genetic, este dus la un extrem care nu părea a fi deloc verosimil, mai ales pe atunci, când „eliberarea“ stătea să vină în Decembrie 2012 iar „minunile planetare“ urmau să fie materializate de forţe îngereşti/extra-terestre, imediat din 2013, conform cu promisiunile acelor Vremuri... ah, da, ce Vremuri !...).

Deci, dragi prieteni, acum, la final de Mai 2022, când Agenda de la Davos a mai bifat o reuniune (22-26 mai 2022) unde s-au trasat noi ordine clare de a se intra rapid în „Faza de distrugere (ucigaşă)“ a Marii Resetări (în care ideea iniţială că „Nu veţi mai avea nimic şi veţi fi fericiţi“ apare de-a dreptul „nevinovată“ pe lângă alte programe nebune de eugenie pregătite de „băieţii“ lui Schwab gen Noah Harari, dintre care Variola Maimuţei ar fi doar una dintre acestea, deocamdată minoră)...

...Ei bine, acest film parcă a fost trasat la comanda acestora, în care eugenia (controlul strict al populaţiei) prin metodă genetică, care să meargă „ceas“ (la propriu!), să pătrundă tot mai clar şi puternic nu doar în subconştientul umanilor, ci de-a dreptul în conştienţa acestora, ajutaţi şi de emoţia indusă de naraţiunea (romantică) a filmului !

Poate că această ipoteză nu este chiar aiurea pusă, ţinând cont de multele nume „evreieşti“ (khazare) expuse în genericul filmului (la producători, directori de producţie, inclusiv autorul scenariului)...

...Până la regizorul japonez al filmului care, se spunea într-un comentariu, ar fi unul care se ocupa cu „creşterea copiilor“ ca şi „donatori de organe“ (adică, mai precis spus în prezent : „medii de cultură“ pentru obţinerea de adrenochrom, „material“ pentru cultele de sacrificii şi, dacă mai rămâne ceva din aceştia după momentul ritualic, şi „donatori de organe pentru utilizarea cu maximă eficienţă a micilor corpuri fizice, lipsite de apărare...).

Dincolo de toate aceste drame / grozăvii cumplite Planetare care încep să iasă, uşor-uşor, la Suprafaţă, ceea ce transmite filmul este şi emoţionant, dar şi extrem de dur în acelaşi timp, mai ales pentru „cunoscători“ ai actualităţii Planetare din Prezentul lui 2022.

De aceea, deşi apărut cu 11 ani în urmă, fiind vizionat de cel puţin trei ori, acum l-am revăzut cu aceeaşi emoţie şi curiozitate, re-amintindu-mi de avertismentele transmise de către acesta.

Însă ceea ce contează, până la urmă, este Mesajul de Speranţă de la final, unul construit însă pe o LUPTĂ la propriu cu Sistemul (Matrixul) pe care altfel nu prea îl putem dovedi, doar din vorbe şi păreri aruncate pe site-uri şi comentarii, oricât de ne-mulţumite şi pline de „avânt revoluţionar“ ar fi acestea...

Sigur, asta nu înseamnă că de mâine vom trece la trageri (cu arma) în poligon, eventual ca la americani însă formele de luptă sunt extrem de variate... iar acum pare să fi sosit acele Momente, aşteptate de atâta vreme, pentru ACŢIUNE !

Cum ?

(Re)Vizionaţi filmul şi veţi vedea sau (re)aminti.

 

Succes !

 

Link-uri către film :

https://filmehd.se/in-time-2011-filme-online.html

https://serialeonline.biz/in-time-2011/

  

MarYan

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu